Diskussion: Apple iOS 10

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av Cupcakes, 13 jun 2016.

  1. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Mjo så blir det nog, känns som det blivit uppdateringskrig mellan iOS och Android därför skyndar man på utan att buggtesta ordentligt.
     
  2. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått någon uppdatering än :/
     
  3. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Intressant. Inte lyckats hitta några detaljer ännu kring vad denna ska åtgärda.
    IMG_0337.PNG

    Edit: CVE nämns..
    https://support.apple.com/en-gb/HT207688
     
  4. Droid96

    Droid96 Guest

    Har haft en misstänkt batteridrain vid GPS-användande på 10.3. Verkar vara löst nu.
     
  5. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det är väl sådär det brukar stå nu för tiden så lite som möjligt, jag personligen tycker iOS blivit buggigare på senare versioner och på tidigare mer stabilt. Är det här nåt bara jag tänkt på eller har ni också den här upplevelsen?
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    3D Touch är äntligen 60fps även på hemskärmen i och med iOS 10.3.1 på min 6S Plus [emoji106]
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tycker att Apple är föredömliga på att berätta vad uppdateringen löser. All info finns i CVEn.

    Vad menar du med att iOS blivit buggigare på senare versioner och på tidigare mer stabilt? Överlag har min telefon aldrig funkat bättre än den gör nu.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Hmm kanske inte riktigt 60 men tycker mig se en förbättring.
     
  9. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Inbillar mig en ganska tydlig hastighetsökning efter uppdateringen. Dock som vanligt risk för placebo efter en uppdatering..
     
  10. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag bygger det jag skrev på egna självupplevda fel och brister och naturligtvis är min åsikt subjektiv, men ta en sån sak som när touch id blev obrukbart eller när mottagningen på telefonen försvann efter uppdatering, ibland verkar ju inte Apple veta vad dom håller på med och då betatestas ju t.o.m den nya versionen som senare ska släppas men det är ju roligt att allt fungerar för dig och bara blir bättre. Jag har en iPad 9.7" och den blev definitivt sämre efter uppdateringen, sämre batteritid, slöa och långsamma animationer och laggigt när man bläddrar mellan hemskärmarna och just batteritiden är jag inte ensammen om det utan många fler som fick det problemet. Har gjort en fabriksåterställing och ställt in den som en ny enhet för att försäkra mig om att det inte var något program eller nåt annat som kunde ställa till det men problemet kvarstår. Hoppas Apple släpper en uppdatering som åtgärdar problemet med iallafall batteritiden
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    När hände det? Låter väldigt allvarligt.

    Jag tror att det snarare handlar om att det finns över en miljard iOS-enheter därute och man får räkna med att det dyker upp oväntade fel på några promille av dessa. Det finns ingen Android-tillverkare som är i närheten av så många enheter (Samsung kommer närmast men om du tittar på antalet enheter som fortfarande uppdateras och hur ofta de skickar ut uppdateringar så går det inte att jämföra i praktiken).

    Det är väl en avvägning mellan betatestande och att snabbt få ut säkerhetsfixar. Apple verkar prioritera det senare.

    Det som du upplever på din iPad verkar ju onekligen irriterande. Jag googlade lite och kan hitta att många verkar ha ett generellt problem med batteritiden med 10.3 (det har även tagits upp här i tråden) men att det skulle bli sämre prestanda och lagg verkar du relativt ensam om. Om du bor i Stockholm, gå förbi Apple Store i Täby så kan de säkert få fart på den (eller byta ut den om nåt gått sönder).
     
  12. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Håller med dig att så kan det nog vara och Android är varken bättre eller sämre, kör båda OS:en och det jag kan bli irriterad på är att Androidtelefoner som är lite äldre inte får uppdateringar längre och där skulle dom behöva lära sig av Apple. Sen tycker jag personligen att iOS fungerar bättre på iPaden än på en iPhone,är det här något du också upplever eller du kanske inte har någon Appleplatta? Tyvärr bor jag i Norrköping men vi har en butik som är godkänd av Apple så får väl åka dit och kolla upp min iPad.
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har en iPad Pro 12" som jag släpar runt på när jag träffar kunder och håller presentationer. Jag tycker att den funkar bra för just detta ändamål, men den är så stor att jag nästan tycker att den hade mått bättre av OS X istället för iOS.

    Sen jag skaffade phablet (iPhone 7 Plus) har jag inte känt något direkt behov att använda plattan för att surfa, spela och se på videoklipp. Det blir nästan lika bra på telefonen och det är för jobbigt att släpa runt på plattan.

    Jag tycker iOS funkar bra på både telefon och platta. Mycket tack vare att Apple uppmuntrar sina utvecklare att bygga interface optimerade för varje skärmstorlek (olika viewports). Det gör att man slipper stretchade applikationer. Det ger en härlig kvalitetskänsla som jag helt klart saknar på min Google Pixel t.ex.
     
  14. Aniquibobo

    Aniquibobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    947
    Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
  15. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag ogillar min iPhone rätt hårt, och iOS för den delen. Men jag vänstrar friskt med min iPad som jag älskar och där älskar jag iOS. Det är helt enkelt inte så kul på en telefon men görs sig rätt bra på en platta. Blev faktiskt förvånad själv.
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har svårt att förstå vad skillnaden är mellan att köra iOS på en iPhone och på en iPad. Varför är det så mycket bättre på plattan?
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    För på plattan är det mer användarvänligt. På alla sidor med responsiv design tex så får man fullt läge istället för den i min åsikt pissiga mobildesignen.

    Man har även två "flikar" i de flesta appar.
     
  18. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Samt så har jag för mig att jag läst så är iOS framtaget till surfplattor och telefoner i andra hand, i vilket fall som helst så fungerar det bäst på en platta.
     
  19. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Där håller jag med dig till hundra procent att iOS fungerar så mycket bättre på en iPad än på en iPhone.
     
  20. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Stämmer inte alltid. Tex finkar swedroid bäst i skrivbordsmiljö.