Den bittra sanningen är att Apple lyckas bäst och säljer bäst (kortsiktigt) om de inte ändrar på någonting. Det ligger nämligen i människans natur att inte uppskatta förändring. Om X säljer sämre än vad Apple själva trodde (vilket inte är helt fastslaget än, prognosen på 80 miljoner jämfört med det faktiska försäljningsantalet på 60 miljoner är en "osäker" uppgift) så beror det nog på att till och med Apple underskattade hur bakåtsträvande gemene man är. Apple har nog dessutom en ganska stor andel av kundgruppen som är ointresserad av teknik och helst bara byter telefon när den gamla går sönder och då helst till en exakt likadan.
Det är skitsvårt att förändra och förbättra. Många företag har förlorat mycket på att för snabbt försöka trycka in ny teknik och nya tankesätt innan kunderna är "med på tåget". Jag tror att det mesta som händer nu kring X är en del av en uttänkt strategi.
Last edited by a moderator: 27 jan 2018