Fråga: [Arc S] Göra om Arc S till en leksak för småbarn.

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Granfot, 9 jan 2013.

  1. Granfot

    Granfot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    OnePlus 2
    ROM:
    Lineage14.1
    Info:
    Nova
    Nu när frugan ska skaffa en nyare telefon så tänkte jag att dottern på knappt två år kan få ta över hennes telefon och ha den som leksak.

    Problemet är dock att hon redan har rätt bra koll på hur man låster upp telefonen och startar saker, även om hon troligtvis inte har riktigt koll på vad hon startar osv.
    Så vad jag vill åstadkomma är att permanent stänga av radion i den, så att det inte finns en möjlighet i världen för henne att ringa 112.
    Är det någon som vet om det går och hur man i så fall skulle göra det?
    Kommer köra den utan sim-kort så vanliga samtal och meddelanden behövar jag ju inte bekymmra mig om, men just 112 är ju möjligt att ringa utan sim-kort osv.

    Tips och råd? Och är det någon som kan tipsa om en ROM som är barnvänlig så tar jag gärna emot tips på det med.
     
  2. jockepocke

    jockepocke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går det inte att avinstallera eller avaktivera phone.apk på en orootad lur? Är möjligt om du rootar den i alla fall.
     
  3. Granfot

    Granfot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    OnePlus 2
    ROM:
    Lineage14.1
    Info:
    Nova
    Min tanke är att det kanske inte räcker? Du kan ju i princip ringa 112 från telefonen oavsett vilket tillstånd den befinner sig i, så jag gissade att det finns någon "reserv" för just den funktionen. Men räcker det med att ta bort phone.apk så ska det åtminstone testas, för den kommer aldrig mer användas som telefon i vilket fall som helst.

    Jag kommer roota den i vilket fall som helst och plocka bort en massa annan skit på den som dottern aldrig någonsin kommer behöva. Mest som ett roligt projekt.
     
  4. Boxvin

    Boxvin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte ge min tvååring leksaker innehållande massor med giftiga kemikalier därtill en hel massa bakterier eftersom mobiler är en av de värsta bakteriehärderna och små barn gärna stoppar saker i munnen.
    Jag rekommenderar en telefon från BR eller liknande tills barnet är iaf över 6 år.
     
  5. Granfot

    Granfot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    OnePlus 2
    ROM:
    Lineage14.1
    Info:
    Nova
    Sant, problemet är väl att det redan är hennes leksak. Så fort frugan plockar fram den blir det livat, och hon är så pass företagsam att hon letar upp den när hon vill ha den. :/

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Slå *#*#4636#*#* i dialern. Överst står det Phone info gå in där, rulla ned till där det står stäng av radio
     
    Granfot gillar detta.