Archos 70

Diskussion i 'Archos' startad av Fille-j, 17 nov 2010.

  1. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag hittade inte heller något vettigt i Sverige så jag beställde precis härifrån:
    http://www.medgestore.com/products/kindle2-trip.psp

    Leverans med FedEx inom 2-4 dagar stod det så jag håller tummarna :)

    ps. frakten var dyrare än fodralet med 1 cent. Fast när man räknade på totalsumman blev det ändå halva priset på att köpa en Sony-brandad variant i sverigeshop :P
     
  2. e1520

    e1520 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3T
    Var och kollade på en idag på Teknikmagasinet. Skärmen kändes obekvämt liten bara, så det blev inget köp.
    Kommer nog satsa på 101 istället, om den nu kommer på lager någonstans.


    //E1520
     
  3. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ang. köp av codec för digitalt ljud. Kollad precis The Walking Dead S01E06 720p WEB-DL AAC2.0 H.264-EbP.mkv på plattan och den spelades upp fint med standardspelaren, så det kanske bara är för 5.1 ljud som codec behövs. Filen jag spelad hade digitalt stereoljud.
     
  4. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Att du kan köra den filen är nog för att den inte kör AC3 ljud (vilket de flesta 720p rippar brukar använda) och för att kunna spela det så måste man köpa codecen.
     
  5. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tror ni archos 70 it kommer få 2.3 ?
     
  6. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag räknar inte med det. Först och främst måste Archos komma fram med en stabil version av 2.2 som enligt forumen på archosfans.com knappt fungerar som en buggig beta. Att Archos sedan skulle ge sig in och uppdatera till 2.3 när de är över ett halvår sena med 2.2... vette tusan.

    Förhoppningsvis kommer XDA-devsen fixa root trots att bootloadern verkar vara krypterad, följ tråden här:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=865394

    Får vi root så är vi fria sen och kan installera vad vi vill :teeth:
     
  7. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag räknar inte heller med att archos uppdaterar sina enheter vidare. Anledningen till att de fixar 2.2 och tydligen släppt den för tidigt är att de gick ut och sa att enheterna skulle ha 2.2 från start (i oktober). Sen att alla ser detta som en uppdatering är ju bara positivt för archos, men egentligen är det ju inte det utan bara att de håller vad de lovade i release-meddelanden. De har inte vad jag förstått det uppdaterat sina andra androidenheter till nyare programvara, så har svårt att tro att de skulle göra det med dessa. Detta och att det bara är 256mb ram gör att jag väntar och ser på vad som händer i vår på tabletmarknaden.
     
  8. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    hmm, hände ntåt med min förra post, får se om det blir dubbelt nu.... i vilket fall som helst...

    låter ju inte så bra, hade hoppas på att archosen skulle få 2.3.. har köpt in några stycken och hade även hopptas på bättre vpn stöd i 2.3, men det kanske också har varit för mycket att hoppats på......
     
  9. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Fick min för 1 timme sedan och har nu suttit och lekt, trixat och fixat lite med den. Kan bara säga att jag är grymt besviken på den och den åker tillbaka till teknikmagasinet redan imorgon.

    UI't är sjukt laggigt och hackar hela tiden(både med 2.1 och 2.2). Den tappar hela tiden kopplingen till mitt WPA2 nätverk så jag har inte kunnat ladda en enda hemsida helt och hållet ännu.

    Möjligen har man fått ett riktigt måndagsexemplar, men denna archos går tillbaka och jag beställer en NotionInk ikväll istället.

    Någon som vill köpa ett sånt här fodral till sin? Jag har ett över :D
    http://www.medgestore.com/products/kindle2-trip.psp (den blåa)
     
  10. Vamox

    Vamox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är kanske det. Vad vill du ha?

    Ska nog skaffa en Archos 70 i mellandagarna men har en del frågor.
    Jag vet att man kan fixa market men kan jag synka tabletten med mitt google konto? Vill kunna läsa mina mail (använder Hotmail) det borde ju inte vara några problem eller?
     
  11. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Fortfarande negativa tankar?
    sambon är praktiskt taget på väg mot en affär :-P
     
  12. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Verkar vara vissa som har fått buggiga tabletter men tycker att de flesta lovordar den när man googlar runt lite. Är väldigt nära köp av en 250gb själv, men de finns ju ingenstans (är i usa så borde ju gå att hitta..).
     
  13. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    skrev precis en recension av archos 70, sen försvann internet och det jag skrivit.

    Finns det intresse av en enkel bedömning så säg till
     
  14. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    har några på jobbet.... market var ju inga problem att få till, men youtube verkade lurigare.... finns nya market till archos förresten?
     
  15. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 023
    Mottagna gillanden:
    1 963
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    efter att man installerat market v.5 (tror jag det var) så fanns youtube att ta hem, fungerade direkt
     
  16. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Länk till ny market?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  17. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det är inte market som är version 5 utan det är paketet som man använder för att installera google apps på archos internet tablet som nått version 5. Finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=867303

    Dock så ska man inte installera den rakt över en gammal installation utan bäst är att återställa först och sedan köra in den.

    För att förtydliga, market är version 2.2.7 och inget annat.
     
    wmb gillar detta.
  18. Thewapman

    Thewapman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    En bedömning tackar jag inte nej till. Alltid trevligt att höra vad folk tycker om den. Antar att du har 8gbn?
     
  19. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag kan dra till med lite synpunkter.
    Skärmen
    jämför man med Galaxy Tab eller Ipad så är skärmen bra mycket efter men den är ändå helt ok. För tillfället har jag ett matt skärmskydd på så hur krävande kan jag vara

    Overall performance

    Jag har fått in alla appar som jag vill och fått det mesta att fungera(inte köpt AC3-plugin). Flash funkar helt ok men funkar bättre på X10:an. YouTube-appen funkar klockrent när dottern vill se nått häftigt Bamse-klipp eller dylikt.

    Jag har köpt SmartKeyboard för att få till ett som funkar bra då känsligheten på touchen inte är 100%. Där kan man köra med en iPhone-layout som ger lite mer mellanrum mellan tangenterna så att trycket registreras rätt.

    Batteritiden är enormt bra, jag använde inte min på ett par dagar men hade den i "deep sleep" och då gick den ner c:a 10%. Jag har inte maxat den men den håller nog lätt en arbetsdag vid surf och säker 2-3 filmer vid filmtittande.

    Tv-ut via HDMI funkade sämre än ett USB-minne direkt in i TV:n tyckte jag men jag har inte jämfört så många filmer än. Det funkade iaf och var godkänt.

    Jag har en usb-adapter men har inte fått något minne att lira med A70:n däremot funkar det att använda mus om nu skulle vilja göra det(ganska bra om man kopplar in spelaren till tv:n).

    Jag har ett 16GB minne som jag köpte på ebay UK för 230:-(Sandisk) som funkar mycket bra och det sväljer ju en hel del musik och film. Så därför testade jag att via blåtand koppla A70:n till mitt headset som var inkopplat till stereon och vips så hade man en trådlös ljudspelare med bred kompetens(Spotify, Grooveshark, Webradio, mp3 m.m.)

    Det jag är mest missnöjd med som gör att jag inte använder min platta så mycket är ändå att det blir ryckigt när man scrollar vid surfning och det är meckigt att använda vissa hemside-funktioner(tex sök-funktionen här på Swedroid) men det är ju inte A70:ns fel utan Androids...och kan till viss del kanske avhjälpas med en annan browser än stock.

    En annan sak är att jag valde 7" för att kunna skriva med båda tummarna och först tyckte jag att det var lite ansträngande så att jag hade lika gärna kunna valt en större skärm. Nu har jag vant mig och skulle kunna tänka mig en 8-9" och tror mig kunna skriva med två tummar ändå.

    Jag behåller ändå min Windowsdator framförallt för Word, Excel och avancerad surf...sängsurfa kan jag göra på plattan men det är tveksamt om det är värt slantarna(3000 på TM).

    Fråga om det är något speciellt.

    Förresten, fan vad Angry Birds hackar om man vill spela i utzoomat läge så man ser hela banan. I normalläge funkar det dock bra.

    //D
     
    Thewapman gillar detta.
  20. cowsick

    cowsick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Håller nog med föregående talare om archosen.. har både Samsung galaxy tab och archos..


    Seg vid scrollning och tappar ibland tryckningararna jämfört med galaxyn..

    Inte så konstigt iof... betalar närmare 6th för galaxy och 1500 för archos så jag anser det ändå är värt pengarna, samsungen är alldeles för dyr, och tyvärr lite stor och tung jämfört med archos.



    Sent from my HTC Desire using Tapatalk