Asus zenwatch

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Dustin, 26 dec 2014.

  1. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kunde inte hitta någon tråd om Asus zenwatch så jag tyckte det var dags för en!

    Börjar bli riktigt sugen på en smartklocka nu och från vad jag lyckats googla fram så är zenwatch den klocka som verkar passa mig bäst!

    Finns att klicka hem på ebay för 1900 sek cirka.

    Vad tycker ni om denna? Fördelar och nackdelar?!
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 012
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jag klämde lite snabbt på en ZenWatch idag.
    Fick inte riktigt bra grepp om storlek/form då de buntat fast den på laddstationen. Men kvalitén kändes schysst i övrigt, snygg design och hygglig skärm.
     
    Dustin gillar detta.
  3. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det var ganska slött med aktivitet i denna forumdel, är intresset så lågt för smartklockor och då specifikt Zenwatchen?
     
  4. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Var klämde du på den? Finns den att köpa Sverige?
     
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 012
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Bestbuy, San Francisco.
     
  6. Annik1

    Annik1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    5
    Sorry for norsken, men dere har et så hyggelig andorid-forum her i sverige :)

    Jeg har hatt min ZenWatch en uke nå, og er veldig fornøyd. Den har sine nykker, men alt i alt kunne jeg neppe vært mer fornøyd med en smartklokke. Det sto imellom den og Sony sin nr. 3, men sistnevnte er jo så stygg... Så da ble det Asus. Levert fra Illinois med DHL på 3 dager :)

    [​IMG]
     
    Herrputte, bernard och Pooma gillar detta.
  7. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte du den från ebay eller känner du någon i Illinois?
    Kul att du gillar den, blir inte mindre sugen!
     
  8. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Hur är batteritiden på den?
     
  9. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Aha! Jag köpte en igår på eBay. Har aldrig handlat på eBay förr, så jag är lite nervös. Hoppas den kommer fort. :D
     
    Dustin gillar detta.
  10. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Glöm inte recension och bilder när du fått och klämt lite på klockan!
     
    Pooma gillar detta.
  11. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det ska jag försöka komma ihåg att göra. :D Tror jag får den i morgon eller på torsdag.
     
  12. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vilka appar kör du? Hur använder du den?
     
  13. Dustin

    Dustin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inga recensioner ännu?
     
    Pooma gillar detta.
  14. Annik1

    Annik1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    5
    Jeg kjøpte også via Ebay. :)

    Eneste jeg klarer å si noe negativt på er Android Wear i seg selv og kanskje allll the bezels. For ja, klokken har en stor svart ramme rundt skjermen.. Men siden det er en AMOLED-skjerm så går skjermen og kanten "i ett" så lenge man ikke har på høy lysstyrke og det blir ikke så stygt å se på.

    [​IMG]
    (godt eksempel på den tykke rammen rundt skjermen)

    Den blir levert med flere greie apper så man slipper å laste de ned selv, men jeg skulle nok helst ønsket å kunne bestemme hvilke apper jeg vil bruke og kunne slippe bloat.. Kanskje blir den rootet etterhvert så det går an.

    Har merket litt lagging nå og da, vet ikke hva det går på; om det er Wear i seg selv eller klokkens innmat.. Sistnevnte skulle man jo tro er evig nok for android wear, så mulig blir det bedre etter OTA's.

    Bruker den for å logge søvn, steg, styre telefonen, PC osv. ved hjelp av tasker... Og sjekke klokken ;)

    Forøvrig syns jeg microsoft sitt analoge tastatur funker veldig bra, og med Wear Messenger kan man skrive SMS etc. uten å bruke stemme.
     
    Ekman och Pooma gillar detta.
  15. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Köpte för drygt en vecka sen en Asus Zenwatch. Det var ett bra köp. Var orolig för batteritiden, men det har förutom vid ett tillfälle varit ca 75% när jag kommit hem från jobbet vid mellan 17 - 19. Då har den varit på min arm sen sjusnåret. Det är alltså inga problem att gå en hel dag och ha ungefär hälften kvar. När jag lekt med den mycket har det droppat relativt fort, men det är som alltid.

    Den hänger sig ibland en stund, inte så ofta, och nästan bara när jag ska visa den för nån. :D En gång har den hängt sig helt och då fick jag starta om den.

    Oftast flyter det på fint när jag petar och drar i den.

    Android wear känns väldigt juniort. Det är lite av känslan i början av Android. (Jag började med Donught eller Eclair). Det är inte alltid det bästa gränssnittet, struligt att komma till apparna t.ex. Men lägger man på Wear launcher så blir det relativt lättnavigerat. Kommer säkert ännu bättre launchers snart.

    Apputbudet är så klart ganska begränsat. Det som det finns mest är Watchfaces som det finns en miljard av och alla kostar typ en dollar. En hel del är riktigt läckra, men det mesta är upprepningar och tråk.

    Vad använder jag den till? Mest till att kolla på klockan :D och snacka in reminders. Jag är inte helt komfortabel med det ännu, och det är lite jobbigt att allt måste göras på engelska.

    Eftersom talsyntesen (om det är så det heter) är på engelska blir det svårt att ringa till svenska namn, den fattar väldigt sällan det. Men som tur är går det att lura genom att lägga till smeknamn på kontakter eller som min sambo som är min ICE 1. Det går utmärkt.

    Talsyntesen är på engelska nästan helt perfekt.

    Jag Googlar en del och min son gillar att sätta på Harry Potter theme på mobilen från klockan.

    Jag sköter musiken från armen och kollar kalender.Fungerar oftast klockrent.

    När jag ska visa den för folk är dock pruttappen den som är mest underhållande.

    En effekt som är jättetydlig är att jag har dragit ner min skärmtid oerhört eftersom jag inte kollar klockan på mobilen och jag inte har massa socialamedienotifikationer på klockan så jag dras inte in på Facebook hela tiden för att bara kolla nån grej och sen fastna. Mycket skönt faktiskt.

    Själva klockan tycker de flesta är snygg, vilket gör mig glad. Så jag är mycket nöjd. Android wear har långt kvar, men det är redan bra mycket längre fram än vad våra första Androidlurar var.
     
    cdrw, Ekman och Dustin gillar detta.
  16. Pooma

    Pooma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag störs inte alls av kanterna, jag väljer urtavlor som fungerar med dem. Dessutom gillar jag storleken. Så klart hade det varit bättre om mer av ytan var skärm.

     
  17. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Köpte en zenwatch 2 och tycker det är en kanonklocka! Snygg och android wear är nice. Trevligare än apple watch jag hade förut. Wear launcher är ett måste tycker jag. Denn aggar ibland men det gjorde apple watch med. Någon mer som har en?