Fråga: Återställa apparna som finns på SD kortet...

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av 7ore, 16 dec 2016.

  1. 7ore

    7ore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Efter att telefonen gnällt på dåligt med minne en längre tid trots att merparten av apparna flyttats till SD kortet (med hjälp av AppMgr III) så tog jag idag tjuren vid hornen och gjorde en backup på hela telefonen och gjorde en fabriksåterställning.

    Det hjälpte för minnesproblemen (har nu 5Gb över, antar att appar och annat sparat en massa logfiler, dumpar och annat under åren) men de appar som ligger på SD-kortet hittas hittas inte efter återställningen.

    Så jag har två frågor runt detta:
    1. Finns det något verktyg som kan kolla vilka appar som finns på SD-kortet och hjälpa mig att återställa kopplingen med systemet. Detta så jag slipper installera om alla och lägga in inloggningsuppgifter mm. En del av apparna har ju dessutom en del lagrade filer och annat som jag gärna vill få tillbaka.

    2. Om ovanstående inte går, hur rensar jag lättast SD kortet från resterna av dessa appar så att jag kan börja om från början? Så klart då utan att formattera om kortet - det finns ju en massa annat där som jag vill behålla...
    Jag kan ju stoppa in SD kortet i datorn och kopiera det den vägen och sedan formattera - och sedan bara lägga tillbaka den data jag vill ha kvar.

    Telefonen har Marshmallow och är inte rootad.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du väljer att flytta samma appar tillbaka till SD-kortet igen, så kanske det fungerar.

    I annat fall är som du beskriver den enklaste lösningen att kopiera över vad du vill ha till datorn, och sedan formatera SD-kortet.
     
  3. 7ore

    7ore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack. När jag flyttade tillbaka dem till SDkortet så ersattes allt där med appen, så det blev att formattera om kortet och börja från början (jo, i en del fall kan jag flytta tillbaka info från backupen, men i de flesta fall är det mer jobb än det är värt).
    Försökte att expandera internminnet ut till minneskortet, som man skall kunna göra med Marshmallow. men inte.
    Z3 ville inte lyssna på det örat. :/

    Jaja. Nu har jag i alla fall ganska gott om minne på själva telefonen igen och det är väl dags att byta när minnet är fullt nästa gång.
     
    SHM gillar detta.