Fråga: Återställa telefon efter unlock?

Diskussion i 'Xperia Z - ROM-filer och utveckling' startad av Sidhartha, 2 okt 2013.

  1. Sidhartha

    Sidhartha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hejsan

    Hade tänkt roota en Xperia Z, vilket är den första Sony luren för mig. Vet att jag antagligen måste låsa upp telefonens bootloader. Frågan är, om jag vill återställa andra telefoner som är rootade brukar man kunna köra triangle away och flasha in stock rom. Men fungerar det på samma sätt här? Kan jag "låsa" bootloadern igen ifall telefonen behövs lämnas in på garantin?

    Tacksam för svar
     
  2. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Om du bara vill roota och flasha sony baserade rommar så behöver du inte låsa upp bootloadern :) Men om du ändå vill låsa upp den så rekommenderar jag starkt att ta en back up på TA-partitionen, finns verktyg på det på xda. Lika så för root metoder :) om du vill så kan jag ge dig länkarna.

    Skickat från min C6603 med Tapatalk 4
     
  3. Robert_100

    Robert_100 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Du behöver inte låsa upp bootloader för att roota.
    Triangle away finns inte i Sony.
    Stock rom kan man flasha hur enkelt som helst via Sony PC Companion, Sony Update Service SUS eller Flashtool.
    Har du en Sony mobil, så bör du absolut ha Sony PC Companion installerat på din dator.
    Vad jag vet runt "Bootloader" så måste du få koder från Sony för att låsa upp den, och du måste du ange din IMEI nummer. Så även om du lyckas låsa bootloadern igen så vet Sony att du har låst upp den en gång i tiden.
    Jag kan ha fel gällande bootloader, alltså det behöver inte vara som jag skrev. :cool:
     
  4. Sidhartha

    Sidhartha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då skall jag testa mig på detta. Tack för snabba svar!