Problem: Återställa video - omöjligt?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av krollsplint, 23 jul 2014.

  1. krollsplint

    krollsplint Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    För några veckor sedan filmade jag lite med min HOX inbyggda kamera. Jaja, jag borde väl ha använt en videokamera, men nu hade jag inte någon med mig så jag fick nöja mig med det som fanns. Ska tillägga att jag kör Viper X sedan några månader och det har funkat bra till allt annat. Ska också tillägga att kameran krånglat tidigare just vid inspelning av video, men då har filmerna blivit korrupta och åtminstone delvis varit möjliga att återställa - med stor möda.

    Det jag filmade höll på ganska länge och telefonen stängde av sig med ett blipp-blopp som den brukar göra om jag inte är där och stänger själv. Jag körde igång nästa inspelning efter en liten stund och sedan var det slut och jag stängde den inspelningen manuellt. När jag kom hem sent på kvällen tänkte jag föra över filmerna och jag ger mig f-n på att jag såg två filer, en på ca 2-3gb och en på ungefär hälften När jag försökte kopiera filerna till datorn fick jag direkt svaret "biblioteket eller mediapoolen är tom", hur jag än bar mig åt. Van sedan många år vid att en omstart löser alla problem försökte jag först starta om min Win7-burk, till ingen nytta. Efter några fler försök startade jag istället om min HOX och efter detta kunde jag kopiera över de två filerna till datorn. Men när jag försökte titta på film 1 så strejkade den. När jag tittade närmare på filen kunde jag konstatera att den var 0kb stor, tom mao. Den tomma filen heter VIDEO0004 och efter den kommer en fil VIDEO0005 som innehåller det jag spelade in efter filmen som stängde av sig själv, så det verkar som att den tomma filen har ersatt det mesta av det jag spelade in.

    För att göra ont värre så går det ju inte längre att montera telefonen som ett vanligt USB-minne, så att köra Photorec eller något annat direkt mot själva källan lyckas jag inte med. Jag är verkligen inte någon Linux-användare, men efter sju sorger så lyckades jag med hjälp av en OTG-kabel, ett USB-minne, Paragon NTFS och Terminal emulator köra dd och kanske möjligen göra en exakt kopiera av min Data-partition inklusive allting raderat som ännu inte skrivits över med data. Sedan körde jag Photorec på den filen, till ingen nytta. Den återställde en mängd filer, många XML-filer som verkade höra till olika appar och en hel del som såg ut som cache till mina webbläsare. Ska också säga att jag försökt mig på att installera några sharware-program på datorn som påstår sig kunna återställa raderade och kraschade filer, men ingen av dem jag provat med lyckas identifiera min telefon och tjatar om att jag ska aktivera USB-felsökning. Den är aktiverad och det spelar ingen roll om jag startar om telefonen, stänger av och återaktiverar USB-felsökning etc. Det går inte, punkt slut.

    Jag har försökt att inte använda min telefon till så mycket annat än telefonsamtal och några få SMS medan jag laborerat med att återställa filen, men jag var ju tvungen att installera Paragon och emulatorn för att kunna göra någonting alls. Jag kan förstås ge mig och strunta i min inspelning. Men nu är jag en gång för alla en envis person och vill inte bara ge upp. Jag är *säker* på att jag såg en fil, avsevärt större än 0kb och har den inte skrivits över så borde det rimligen finnas spår av den.

    Det här blev en lång historia. Jag har säkert missat någonting, men är det någon här som har några idéer? Hör detta ens hemma i HTC-forumet eller är det här snarare ett allmänt Androidproblem.