Återuppliva död Pro?

Diskussion i 'Xperia pro' startad av Buzz, 10 sept 2012.

  1. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Stängde av och lade min Pro på laddning i går kväll. När jag skulle plocka upp den idag så är den helt död: Laddningslampan lyser inte alls, händer inget när jag håller inne strömknappen dvs ingen vibration eller något som lyser. När jag kopplar in den till datorn så plingar windows till som när den hittat en usb-pryl. Linux säger något om en usbmodemconverter som ansluts. Men varken adb under linux eller Pc Companion under windows hittar någon ansluten telefon. Samma beteende oavsett om jag har batteri i eller inte när jag sätter i usb-sladden.

    Förslag på något mer jag kan göra innan jag lämnar in den?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du haft batteriet uttaget ett tag? Testat att starta den med endast laddaren? Testat att ha laddaren i för att sätta i batteriet?

    Det kan ju vara batteriet som dött, så för att underlätta kan du ju försöka få tag i ett annat batteri och testa :)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Har tagit ur batteriet 5-10 minuter tror jag. Har testat med och utan laddare, både originalladdare och ett annat märke.

    Har inget annat batteri men borde den inte ge någon sorts respons om man sätter i laddaren även utan batteri? Dvs ingen reaktion utan batteri tyder på att batteriet inte är problemet, väl?
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vissa telefoner gör inte det. Men om du inte har något annat batteri att testa så äf det nog tyvärr att skicka in telefonen som är alternativet.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2