Fråga: Att installera Cyanogen eller liknande?

Diskussion i 'ASUS' startad av matti.vx, 24 mar 2013.

  1. matti.vx

    matti.vx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Jag måste säga att jag är en total noob när det gäller att roota och flasha och allt det där.
    Men eftersom jag har så irriterande problem med plattan tänkte jag testa. Kollade på Cyanogenmods sida, men där stå det plötsligt att man INTE ska installera den om man redan har Jellybean. Jag blir inte riktigt klok på hur man ska göra...
     
  2. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    jag låste upp via asus mjukvara laddade in en bootloader som heter TWRP, och där har jag kört fast, försökte flasha filen som finns på denna sidan: http://androidroot.mobi/2012/07/18/cyanogenmod-10-preview-edition/ vilket slutade med att den inte vill boota längre, kan fortfarande komma in i recoveryn (så antar att den inte är helt brickad?) har beställt en adapter för att kunna lägga in en ny rom på mitt sd-kort och flasha en ny rom. Dock så vet jag inte vilken jag ska flasha för att inte bricka (har fattat det som att det måste vara en som använder samma bootloader som stock 4.1.1)

    mvh Adam
     
  3. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Har ni löst det hela?
    Jag har en prime uppdaterad till jellybean och funderar på att slänga in cm eller liknande.
     
  4. twonkey

    twonkey Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 9
    Platta:
    Nexus 10, Ipad Air
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 2, Galaxy Gear S3
    har bytt rom till både CM och androwook, och slutsatsen är kort att plattan blir så snabb (riktigt bra flyt) men stanby tiden blir under 24 timmar (jämfört med 6-7 dagar stock)

    vet inte om jag kan råda någon att göra sig besväret att lägga in custom rom då den mesta tiden är urladdad, å andra sidan vad spelar det för roll om det finns batteri men allt är så segt att det inte är värt tiden det tar att t ex öppna webbläsaren/en app