Fråga: Auto-unlock fast med trusted devices aktiverat?

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av vompen, 12 jan 2016.

  1. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Hello!

    Så häromdagen så fixade jag en smart alarm-funktion med hjälp av tasker, där den sätter igång och börjar spela en särskild playlist i spotify vid en viss tidpunkt, men för att den ska göra det så måste telefonen först låsas upp och "gå in i" spotify. Fixade det så allting funkar.
    Nu dagen efter när jag har aktiverat så kallat "trusted devices" med dels 2 olika bluetooth-enheter + en trusted place här hemma, så vill inte telefonen längre låsas upp automatiskt.

    Jag tror problemet har med självaste låsmetoden att göra. När det inte finns några trusted devices eller liknande så använder jag fingerscannern för att låsa upp telefonen, men med trusted devices så är det bara att swipa för att låsa upp.
    I tasker så använder jag "disable keyguard" som tidigare som sagt har fungerat men inte nu med trusted devices aktiverat.

    Är det någon som vet hur man kringår detta? Eller är det någon som vet huruvida det fungerar om man väljer exempelvis en kod istället för fingerscanner? Vad jag åtminstone vill kunna göra är att ha bägge sakerna fungerande samtidigt, så att jag dels har trusted devices aktiverat men även mitt smarta alarm i tasker.

    Tack på förhand för svar och eventuella lösningar :)