Diskussion: Autobrightness

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge+ - Allmänt' startad av LallarN007, 11 jul 2016.

  1. LallarN007

    LallarN007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Samsung har fortfarande inte fixat Autobrightness buggen?, Vet någon om det eventuellt går att fixa manuellt med någon typ utav rome file.
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Är det samma "bugg" som finns på Galaxy S2 och S3, eller är det en annan?

    Om det är samma så är det fasiken makalöst att man inte har lyckats åtgärda något som alla upplever som ett problem. Använder man Xposed Framework så går det att installera en modul som åtgärdar det, går säkert att hitta en ZIP för flashning via recovery, men allt detta kräver ju som sagt root.
     
    LallarN007 gillar detta.
  3. LallarN007

    LallarN007 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Menar buggen som ägare utav s6 samt s7 har, Att autobrightness inte går att stänga av. Färgstyrkan samt ljusstyrkan ändras efter omgivningen. Animationer även bilder ser mycket dåliga ut såvidare man inte står i direkt ljus. Jag skickade in mobilen för ca 8 månader sedan till mobillife. Dom sa att de hade bytt ut Sensorn i mobilen. Men hur exakt skulle dom kunna gjort det???? Minns när jag först tog en titt på s6 edge plus inne hoss telia på ett köp centrum. Dom hade framme demo versioner och ovanför mobilerna så fanns det lampor. Medans dom äldre mobilerna inte hade det. Om jag hade vetat om denna buggen så skulle jag ju inte ens köpt en s6'a alls. Tycker att detta är en ren skandal