Aviseringar om nya svar i bevakad tråd

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Skuggvarg, 7 okt 2017.

  1. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Swedroid-forumet har en liten egenhet jag inte är van vid, nämligen att när jag får avisering om ett nytt svar i en tråd jag bevakar så måste jag aktivt besöka tråden för att kunna få fler aviseringar. Det skapar problem för mig främst i fyndtipstråden, där det kommer många inlägg men om aviseringen inte ser intressant ut så orkar jag inte besöka tråden och därmed får jag inga fler aviseringar när nya inlägg kommer.

    Jag VILL ha aviseringer när det kommit nya inlägg. Om inte för varje nytt inlägg så åtminstone en gång om dagen. Går det att stänga av detta "du måste besöka tråden för att få fler aviseringar"-elände och isåfall hur? Jag hittar banne mig ingen sådan inställning. I annat fall får jag helt enkelt sluta bevaka fyndtipstråden och ha den öppen som en egen flik i mobilens webläsare och uppdatera när jag känner för det, för det här bevakningssystemet driver mig till vansinne.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa nu. Vi har justerat det en aning.
     
  3. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Tack, ska invänta och se vad som händer. Det är ju lite svårt att testa något aktivt när det krävs att andra gör saker för att man ska se hur resultatet blir.

    Vad borde skillnaden bli nu då, vilka saker ändrade du på?
     
  4. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Förresten, Bernard...finns det någon mening med att ha kvar väldigt gamla fyndtips eller kan det vara en idé att rensa bort de första 100 sidorna i fyndtipstråden?
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, egentligen finns det ingen vits med dem, men vi försöker att inte ta bort innehåll i den mån det är möjligt. Även om det är 10 sidor före eller 100 sidor före är i regel bara sista sidan den som är intressant, så jag vet inte om det skulle göra någon skillnad i praktiken - eller?
     
    iterva gillar detta.
  6. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Har ni ändrat igen? Nu verkar jag inte få aviseringar alls. Förstår inte hur systemet är tänkt att funka, jag besöker tråden då och då men får ändå inga mail. Missar massor.