Bästa kameraluren under 150$

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid113, 5 aug 2017.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Behöver en till tjejen. Hon spelar inte ett skit, men gillar om den är snabb och framförallt om den har bra kamera.
    Den måste också stödja band 3,7,8 och 20.
    5" ska den helst vara.

    Jag har kikat på Elephone p8 mini och redmi 4x, där jag inte vet hur de står sig mot varandra.

    Förslag?
     
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Beror nog på hur bra kameran bör vara. Har själv HUAWEI nexus 6P som har en bra kamera. Dock är batteritiden kass. Kan vara svårt att hitta en lur under 200€ som har en grym kamera. Är det frågan om en android lur så är uppdateringar till systemet nog värt att titta på. Tex iPhone SE stöder band 3,7 & 20 om jag inte minns fel. Men priset är nog över 200€. Om jag inte minns fel vad jag läst om HUAWEI så är dom rätt dåliga på att lägga upp uppdateringar till sina lurar. Min systers barn har haft mer tur. Båda har nu lurar som är någorlunda bra. För dom har fått andvenda lurar. Men iPhone C får inte iOS 11. Återigen kan det vara bra att kolla om telefonen är framtidssäker.
     
  3. Droid113

    Droid113 Guest

    Alltså. "Bra" är ju relativt. Men luren jag söker ska vara bättre än iPhone 6 kamera iaf och jag vet att de lurar jag listat ligger i närheten av iPhone 6.
     
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Vet du det genom några kameratester du läst som jämfört dessa mobilers kameror med kameran på iPhone 6? I så fall vill jag väldigt gärna få länkar till dem. :)
     
  5. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag har dragit slutsatser själv efter att jag kollat tusentals recensioner. Jämförelse mellan iPhone 6 och 4x finns definitivt. Annars har jag gjort en uppskattning när tex p8 mini jämförts med samma telefon som iPhone 6 jämförts med, dock har jag inte hittat någon som jämför de båda med varandra.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Kul att höra att Xiaomi Redmi 4X kamera är så pass bra att den är nästintill jämbördig med iPhone 6 kamera. Fantastiskt hur mobilkamerorna har utvecklats. Om din tjej är student så kanske ni kan köpa en Huawei P10 via mecenat för 2690 eller vad det nu var för pris i Tele2:s erbjudande (om det fortfarande finns kvar), den kameran verkar svårslagen för priset. Men om det är utanför budget så verkar ju Xiaomi Redmi 4X vara ett bra alternativ även om den kanske inte är något fartmonster, jag tror personligen att prestandan på Xiaomi Redmi 4X är fullt tillräcklig för vardagligt användande, och batteritiden verkar även den riktigt bra.
     
    Last edited by a moderator: 6 aug 2017
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Att Redmi 4X skulle vara jämnbördig med iPhone 6 har jag väldigt svårt att tro. Håller med om tipset kring P10. Tror måste gå upp en prisklass för att få en okej kamera.
     
    katho och Droid82 gillar detta.
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Även jag har svårt att tro detta men resultat av fotografering är ju till viss del subjektivt och förutom det så vill jag inte ifrågasätta då jag själv har dålig koll på dessa 2 mobilers kameraprestanda, så om markusviktorius har jämfört resultaten och tycker att de är tillräckligt nära varandra så får jag önska denna en med köpet nöjd flickvän, Redmi 4X är ju i övrigt väldigt prisvärd, även om en Xiaomi Redmi Note 4 Global har en bättre processor för ungefär samma pris. Men kanske faller det då på kameraprestandan och storleken.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Redmi Note 4 Global har väl en bättre kamera än Redmi 4X? Redmi 4X har ju den billiga kamerasensorn S5K3L8, samma som sitter i Redmi Note 4 (MTK) och kameran i den luren var allt annat än bra när jag hade den.
     
    katho och Droid113 gillar detta.
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    Aha, ja som du ser så har jag ingen koll på kameraprestandan vad gäller Xiaomi Redmi 4X så jag menade bara att om man ska lyssna på markusviktorius uppfattning av fotoresultaten med Xiaomi Redmi 4X så kan/bör ju han tycka så.
     
  11. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag menar, markusviktorius hade ju trots allt kollat tusentals recensioner., så vem är jag att ifrågasätta? ;)
     
    Droid113 gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är bra att vara ödmjuk men det finns gränser. ;)

    Finns så mycket recensioner och tester på nätet som är biased, speciellt på youtube så jag skulle ta dessa med en rejäl nypa salt. En solig sommardag kanske Redmi 4X och Elephone P8 Mini kan ta bilder i klass med iPhone 6 men jag tvivlar starkt på att de kan utmana iPhone vid mer krävande förhållanden.
     
  13. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 166
    Mottagna gillanden:
    4 850
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Nothing Phone 2a
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40 Neo
    Platta:
    iPad
    150$ är inte så mycket. Men en Vernee Thor Plus klarar precis den gränsen. Tror den har samma huvud kamera som den dyrare Vernee Mars Pro, men selfie kameran är uppgraderad till 8MP pixlar:
    http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_683593.html?wid=11

    Det är en helt ny modell som man kan förbeställa. Så innan man vet är det ju en chansning. Men den har ett bra pris.

    Displayen är Super Amoled också.

    Network:
    2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
    3G: WCDMA 900/2100MHz
    4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz
    20170805163316_49080.jpg
     
    Droid82 och bernard gillar detta.
  14. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag tvivlar också starkt på det. Men det är också så att vissa tycker att Håkan Hellström har en vacker röst och att gruppen Kent har djupa texter, så vem vet vilka visuella upplevelser andra har när de tittar på samma objekt som jag. ;)
     
    Last edited by a moderator: 6 aug 2017
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Intressant. Visst saknar den band 8 om jag inte misstolkar vad som står?
     
  16. Droid113

    Droid113 Guest

    Haha. Mycket som är relativt här gällande uppfattning om kameror. Jag kanske tog i om jag kollat tusentals, men jag har säkert kollat uppemot 200st iaf. iPhone 6 är bättre, men inte när det gäller skärpa i dagsljus tex enligt min uppfattning. I mörker är iPhone 6 bättre, men jag söker en kamera som är bättre i dagsljus och inte förskräckligt dålig i sämre ljus om jag säger så. Det borde väl inte vara supersvårt att hitta en lur som matchar kameran i OnePlus 3 Tex eller? Eftersom den är daterad menar jag.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jo för $150 blir det svårt, så snabbt förbättras inte kamerorna i budgetlurar. Om jag vore du skulle jag gå upp $100 och köpa en Xiaomi Mi 5S. Den lär vara svårslagen om du ska foto i dagsljus.
     
    sydeu, katho, bernard och 1 annan gillar detta.
  18. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Har själv haft en iPhone 6. Kameran var ok inget mer. Kanske iPhone7+ har en bättre kamera.
     
  19. Droid113

    Droid113 Guest

    Bra tips! Länka var du hittat den under 150$ o_O
     
    snål gillar detta.
  20. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Har ingen sådan länk, tyvärr.