Bästa ROMEN till O2X

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av fisher, 10 jul 2013.

  1. fisher

    fisher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har länge haft strul med att hitta den "perfekta" romen till min O2X, var nära på att köpa en S4a för några dagar sedan men som tur var snubblade jag över denna ROM.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2058231

    Jag har aldrig sedan köpet av min O2X varit med om en rappare mobil.
    Så för alla som behöver en stabil och bra ROM så rekommenderar jag denna, den är helt perfekt.

    Bör påpeka att jag kör nya Bootloadern också men det finns en länk i ROMens tråd som visar hur man fixar det.

    gapps-jb-20121011-signed.zip är versionen som är rätt och fungerar för denna ROM.

    Skriv gärna själva vad ni tycker, jag använder den inbyggda launchern som hänger med (finns 2st en av dom är Nova och den använder jag inte, jag använder den andra).

    Allt verkar fungera i den också, tex blåtand, tethering, GPS osv osv.
     
    Last edited: 10 jul 2013
  2. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Fungerar den fortfarande bra?
     
  3. ShutteN

    ShutteN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, den är asfort o as stabil!
     
  4. fisher

    fisher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja, jag tror detta är den bästa romen som någonsin skapats för 2xan.
    Rapp som fan, det har hänt att jag inte kan ringa någon 2 gånger sedan jag installerade denna och har fixats med en restart men det är det enda dåliga som hänt och jag vet inte ens om det är pga romen för det händer på alla för mig.
     
  5. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Hur är det med custom-rommar till O2X, har de kvar samtalsbuggen? (Den som gjorde att det inte gick att ringa från telefonen utan en omstart).
     
  6. MangeS2

    MangeS2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flashar man rommar i lg'n via datorn, eller kan man flasha i telefonen med twrp?
    Har bara flashat samsung förut och asus surfplatta.


    Har en rootad optimus 2

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
     
  7. baxee

    baxee Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    1 958
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Har du twrp i telefonen redan är de bara dra in en rom och boota upp i twrp och wipea telefonen sedan flasha.
     
  8. MangeS2

    MangeS2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, tackar.
    Men jag kan väl inte ta vilken som helst? Min bootloader är antagligen uråldrig.

    Edit: verkar inte lyckas att byta rom, vet inte vad jag gör fel...
    Har kollat med rootchecker att luren är rootad.
    Har laddat hem både twrp & goo manager från playstore, men oavsett rom jag försöker flasha med programmen så startar bara telefonen om med stock rom.

    Det är version 2.3.4
    Kernel 2.6.32.9
    GRJ23 Versionsnummer
    Basband 1035.21_20120521

    Är verkligen nybörjare

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4

    :(
     
    Last edited: 11 okt 2013
  9. MangeS2

    MangeS2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Se mitt förra inlägg, jag kan inte starta om i recovery mode av nån anledning.
    Har installerat twrp och goo manager ifrån playstore, bör jag göra pånåt annat sätt?

    Undviker gärna xda då jag suger på teknisk engelska.

    Sent from my ASUS Transformer Pad TF700T using Tapatalk 4
     
  10. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag fick anledning att damma av min gamla lur (har annars HTC One nu) i och med att min frus telefon skulle in på service. TonyP har nu en inofficiell CM10.2 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2398770), för new bootloader, som jag la in. Fungerar än så länge riktigt bra. En och annan omstart men det kan vara att jag klockar den lite.
    Alla tips om att maxa minnet är naturligtvis välkomna för det är ju där den stora begränsing ligger i den här telefonen. Än så länge har jag lagt in GO Cleaner & Task Manager så att hon via en widget kan frigöra RAM vid behov. Man kan ju försiktigt hoppas att KitKat hittar fram till O2X nån gång.

    TonyP har också en CM10.2-baserade variant, theROM (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2420304), som helt enkelt är det han kör själv – optimerad för hans behov. Den har jag inte testat men det skulle vara intressant att veta om den ev. var effektivare. (Den finns också i en 10.1-baserad version.) Har någon testat?
     
  11. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade just att lägga in den och det verkare ju lovande tills jag upptäckte att kameran inte fungerar alls...showstopper!
    ("Kamerafel" - "Det går inte att ansluta till kameran". Jag testade några andra kameraappar och alla kraschar eller hänger sig.)
    Någon mer som fått det problemet?
     
  12. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som att batteritiden gått åt skogen också, fulladdad i morse och tom nu trots att jag knappt petat på den.
    Någon som vet om den 10.1-baserade fortfarande finns tillgänglig någonstans? Det verkar ju som att den funkar bra för flera här, den jag testat är ju 10.2-baserad.
     
  13. Bigfoot

    Bigfoot Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    10.2-versionen från 20131109 (näst nyaste) hoppade igång med fungerande kamera. Hoppas nu den fungerar bra i övrigt också. (Jag var på väg att lägga ner försöken med detta och återställa säkerhetskoipan med min befintliga installation, men där var det minsann checksummefel, så den vägen tillbaka var stängd.)
     
  14. Snowgubben

    Snowgubben Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör på ett trådlyft här och hoppas jag kan få någon hjälp!

    Har haft min strulande O2X sen den släpptes och har aldrig varit speciellt nöjd med den men ändå har jag stått ut i alla år. Har aldrig testat modifera telefonen alls men tänkte att det nu är dags. Kommer snart att klicka hem en Oppo Find7a men tar tillfället i akt och testar att leka med denna gamla tegelsten!

    Har somsagt aldrig lagt in en customrom eller likn så frågan är helt enkelt, hur fanken gör man?

    Har läst runt och har nu rootat telefonen med hjälp utav All-In-One-Toolkit. Hur går jag vidare? Som jag förstår måste man nu öppna bootloadern innan jag tänkte slänga in CM 10 (Look Ma! No Hands) men hur gör man det?

    Kör förövrigt ICS 4.0.4
    Tack på förhand alla glada :P
     
  15. Oramia

    Oramia Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Den absolut bästa romen när det kommer till stabilitet är TheRom build 26 med M1 kernel.
    Kameran är dock inte den bästa så om du tänkt använda dig utav den så är det bara att byte ut den. (finns länkar i första sidan till bra alternativ, sitter på JB versionen själv)

    Kommer inte ihåg själv vad som ska göras samt i vilka ordningar men svaren finns. :)
     
  16. siXor

    siXor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som vet varför nerladdningslänkarna inte funkar längre? Finns det någon backup?
     
  17. upnorth

    upnorth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde precis en installation från scratch (med ny partitionering och bootloader via verktyget de tipsar om). ROMen verkade inte kunna installeras korrekt annars.

    Nedladdningslänkarna är gamla, bara sök på filnamnen så hittar du alternativ, den jag flashade (som verkar funka) heter cm-10-20130514-UNOFFICIAL-p990-_new[1].zip :)

    Flashade precis gapps som verkar funka fint. Bara Nova Launcher som inte går att avinstallera som vanligt?