Bästa telefonen just nu ?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av forcevision, 24 nov 2017.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Som jag ser det finns det ingen perfekt telefon, därför svårt att säga vilken som är den bästa telefonen. Det handlar inte alltid om specs heller, och vi alla blir attraherade av olika saker.
    Kan vara en telefon man får en känsla för helt enkelt.. Många gånger är specs på ett papper men inte alltid något man upplever vid dagligt bruk

    Det är svårt att få full pott på allt tex Pixel 2 som har den bästa kameran är ju tex ful som stryk..
    Så gäller ju att hitta den perfekta balansen mellan kompromisser.
    Jag själv kompromissar inte bort stort batteri då det inte finns något värre än batteri ångest och ständigt stta och ladda.

    Kamera är en sådan sak jag kan bortpriotera även dom billiga telefonerna har idag hyfsat bra kamera, coh dom blir hela tiden bättre.

    Jag hade inte tackat nej till pixel 2 eller Huawei Mate 10 kamera men det krävs mkt mer av en telefon om jag ska betala dom pengarna, det var länge sedan jag kännde så för en mobil att man kände att man skulle ha den till vilket pris som helst är alltid saker man irriterar sig på.

    Så att ställa frågan vilken är den bästa telefonen tycker jag inte riktigt är relevant då vi alla har olika uppfattningar vad som gör och vad som är en bra telefon. Bra skärm och bra batteritid är viktigare än kamera för mig, kamera får på tok för mycket fokus på dagens mobiler, för mig är en telefon primärt en handdator, och INTE en kamera, en bra kamera är en bonus men för mig är det något jag kan kompromissa bort, det är främst kamera som skiljer mellan dom telefonerna som kostar 8000-10 000 och de som kostar halva priset och mindre, det är enskilt kameran idag som är den stora skillnaden.
    Det finns så många andra aspekter att ta hänsyn till, tex hur man gilllar telefonen estetiskt, jag tycker tex samsung S8 som vinner priser för dess design är utomordentligt ful, jag betalar hellre halva priset för en telefon då som har sämre kamera men ungefär liknande uppevelse i övrigt men snyggare telefon samt en telefon inte varenda kotte har, det finns inget tråkigare än kollektivism.
     
    Last edited: 26 nov 2017
    bernard, flipp och maxin gillar detta.
  2. maxin

    maxin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2017
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Frågan skulle kanske vara: Vilken telefon har du varit mest nöjd med? Det blir ju typ den bästa telefon du haft?
     
    bernard gillar detta.
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Mate 8 för mig. Ren kärlek.
     
    bernard gillar detta.
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    NoLED är en "meddelarnotifierare" på din släkta startskärm för dem som har en oled skärm. NoLED har funnits i många år men jag har aldrig träffat någon som använder den IRL mer än jag själv. Däremot när jag visar och nämner appen installeras den illa kvikt. :) Nyttan och coolfaktorn är hög när tex man får ett Whatsapp meddelande och ikonen för whatsapp flyttas runt och visas på skärmen (enbart de tända pixlarna i ikonen är aktiva). Ett tryck på ikonen tar dig till meddelandet direkt. Likaså för gmail, mess och många appar...

    Det här var alltså långt innan "nyheten" Always On Display introducerades.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.led.notify&hl=sv

    Vissa hävdade i begynnelsen för många år sedan att den drar mycket ström men de diskussionerna har jag inte stött på eller märkt av sedan dess. Jag märker ingen skillnad i mitt användande.

    Jag är osäker på huruvida den uppdateras längre?
    Uppdaterad
    19 juni 2013
     
    bernard gillar detta.
  5. Carrera

    Carrera Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Huawei mate 10 pro
     
    polar590 och bernard gillar detta.