Batteri från 43% till 3%

Diskussion i 'Samsung' startad av TeePee, 26 jun 2012.

  1. TeePee

    TeePee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,

    fick först oljefläcken som jag lämna in tabben för som tog 3(!) veckor för service stället att laga den, fick hem den och startar upp den och upptäcker att den har ett svart sträck över skärmen på höger sida, blir galen och går tillbaka med den till Telia och får då någon express service som endast tog 5 dagar.

    Så nu är skärmen toppen MEN efter första laddningen så upptäckte jag att så fort batteriet kommer ner runt 40% så hoppar den till 3% på 1 sekund.
    Har testat att hard resetat den men utan någon förbättring...

    Har läst någonstans att det endast är 6 månader garanti på batteriet men kan jag på något sätt bevisa att det uppstod efter servicen? Kan man se det i någon logg på något sätt? Plattan är typ 10 mån gammal så garantin täcker nog inte.

    Tacksam för svar!

    Mvh
     
  2. JoeDj

    JoeDj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Har en 10.1 som är dryga året. Har inte haft den inne på service nån gång men kan uppleva samma problem. Kan ligga på 98-96% under 2 dagar (oanvänd) när jag sedan använder den rasar batteritiden ned till 1% på 20 minuter. Sen kan den hålla 1% onormalt länge (typ 1h). Men då med minimal ljusstyrka. Tycker att batteriet uppträder väldigt konstigt och upplevde samma problem på en s3:a för ett par månader sedan.
    Någon som vet mer om vad som kan vara problem? Verkar ju vara många som har detta problem.