Problem: Batteriläckage/strålning någon?

Diskussion i 'Xperia Z3+' startad av Mika, 25 okt 2015.

  1. Mika

    Mika Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+
    Använder telefon med vänster hand, lillfingret agerar ståställning resten av fingrarna stöd och tummen jobbar med skärmen.
    Jag har egentligen sedan jag köpte telefon då den släpptes känt stickningar på lillfingrets del som vidrör telefonen. Som elektroniska ministötar.
    Jag har ignorerat detta tills en dag hela lillfingret och delvis ringfingret plötsligt domnade bort samt halva handflatan och delvis underarmen.
    Trodde det var en nerv som hamnat i kläm. Var hos doktorn, han trodde det också utan att undersöka mig.

    Jag har inte kunnat knäppa byxorna, knyta skorna eller öppna en skruvkork eftersom vänstern inte haft någon kraft.
    Det har nu pågått i tre-fyra veckor men börjar bli bättre.
    Jag började använda högern till telefon istället och det var då jag reagerade på dom där elektroniska stötarna igen. Jag kunde inget annat än att på allvar börja misstänka att det var batteriet som strålade, det finns ju ingen lucka, så varför inte?

    Telefon har börjat bete sig konstigt också. När jag ringer någon blir skärmen svart. Det går inte att lägga på och jobbigast är det när folks telefonsvarare går igång. Det går inte att lägga på luren, displayen är ju svart, så mina meddelanden blir lika långa som svararna spelar in. Ibland, bara ibland kunde jag aktivera skärmen med påknappen på sidan, men som sagt, bara ibland.

    Slutligen, igår, satt jag och skrev sms då skärmen plötsligt började bli rökgrå i höger nedre hörn. Den växte på längden medans jag såg på. Ända upp till höger övre hörn.
    Sedan dog pekskärmen. Jag kunde inte skicka sms'et eller göra något annat.
    Knapparna utanpå funkar men inget på skärmen. Den har väl fått en kortslutning. Röken har försvunnit och allt funkar som vanligt, inkommande meddelanden, samtal etc, men med skillnad att jag inte kan öppna dom eller svara i telefon.


    Telefonen blev tidigare mycket varm då jag spelade spel eller läste tidningen, spelade ingen roll.
    När jag använde en av funktionerna i kameraappen så kunde jag som många tidigare sagt, endast ta en bild, sedan stängdes kameran av. Det gjorde den inte till en början, först nu den senaste veckan.
    Skärmen är helt oskadd, liksom telefon i övrigt.

    Min huvudfråga är: Någon som upplever stötar som jag beskriver? Beskriv gärna.
    I övrigt? Blir skärmen svart vid samtal? Inte när du har den mot örat, utan då du tittar på den, i handen.
     
    Last edited: 25 okt 2015
  2. Mika

    Mika Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    SONY Xperia Z3+
    Det visade sig att batteriet gav stötarna, verkar som att det var skadat men begriper inte hur det gått till. Har fortfarande men kvar av dom, men det har blivit bättre.
    Det är vid det här läget en amerikan skulle fått 70 miljoner dollar i skadestånd va...?

    Telefonen åkte fram och tillbaka på service och till slut fick jag en ny.

    Service hade tagit ett par bilder på den och vad som förvånade mig mycket var att fuktcensorn var röd vilket också känns m-y-c-k-e-t märkligt då jag endast har sköljt av den en gång i duschen och mindre än 10 gånger under kran.
    Jag har inte ens använt den till det jag så mycket såg fram emot, att göra några undervattenscener i sötvatten. Inte djupare än 1,5 meter och inte längre tid än 30 minuter, jag vet.

    Den nya telefonen har också sina brister, mer om det vid mitt nästa inlägg...
    Orkar fan inte med en omgång returer igen, men men...
     
  3. ste

    ste Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Otrevligt att dylikt händer :(
    Nån slags ersättning vore rimligt...om än så liten.