Fråga: Batteritid beroende på OS-version?

Diskussion i 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' startad av Henrik Jansson, 19 jul 2014.

  1. Henrik Jansson

    Henrik Jansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilket system ger längst batteritid på Xperia Arc / Arc S?
    Jag har hört, men vet inte om det stämmer, att android 4.0 drar mer batteri än 2.3. Stämmer det?
    Isåfall, är Cyanogenmod 7 (eller 7.2) bättre än Cyanogenmod 9 då, vad jag har förstått, 7 bygger på android 2.3 och 9 bygger på android 4.0?

    Jag har nu Cyanogenmod 9 i min Experia Arc S och utan att att ha så mycket att jämföra med, men än min Xperia mini pro som har android 2.3, så drar Arc ur batteriet snabbt.

    Någon kan nåt om det här?
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag tror nästan batteritiden andras mer beroende på du använder telefonen och vilka appar du kör mer än vilken version du kör.
    Med nyare versioner har de ju optimerat saker samtidigt som det är mer grafik och effekter. Skulle nog köra på senaste aosp som är stabil och mer tänka på hur du använder telefonen.
     
  3. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    CM är Open Source baserat, och Xperia 2011 lurarna hade sunkig support kring AOSP-scenen så mycket av dina batteriproblem ligger i dåligt optimerade drivrutiner och källkod m.m..