Då vi saknar en tråd för batteritiden till Nexus 6P så välkomnar jag samtliga resultat. Fyll på med allt vad gäller batteriet som t.ex. SOT (Screen On Time) etc.
Det vore ett fantastiskt upplyft från min Nexus 5 som vanligtvis klarar två, max två och en halv, timme!
Jag ligger just nu på 2h 2m screen on med 60% batteri kvar på min N5 Helt stock fast med nytt originalbatteri. 6P lär ju vara klart bättre dock!
På Nexus 5 är det faktiskt ganska enkelt att byta batteri. Bara plocka bort baksidan med hjälp av ett gitarrplektrum eller dylikt. Kika här https://www.ifixit.com/Guide/Nexus+5+Battery+Replacement/26009
Som sagt, inga problem Bytte på både brorsans N5 och min egen i väntan på 6P. Tar typ 15 min. Edit: 4h screen på N5 nu med 19% kvar Ska bli kul att se hur pass 6P är!
Väldigt bra tid för en N5, du klarar nog 5h. Jag brukade nå 4h skärm med N5 på en cykel från 100 till 5% i början men det minskade med tiden. Med min oneplus one når jag minst 6h sot per laddning, så jag hoppas på att få se riktigt bra tider på n6p då jag ogärna vill ha sämre än det jag har nu.
men det är inte så konsigt, sitter någon och spelar spel med 100% belysning vs någon som surfar mycket med 50-75% belysning så gör det väldigt mycket på sig vad det gäller batteri tid
Ja såklart. Men vissa verkar endast få ut 4h skärm trots att de har massa saker avstängt och kör med låg belysning. Ska fortsätta följa den tråden och den här med när den sätter fart.
Jag upplever väldigt dålig batteritid, faktiskt sämre än 5x med samma upplägg. Skall se om det blir bättre över helgen annars låser jag upp den och lägger in senaste fabriksbilden för att se om det kan vara till hjälp Vad jag kan se utan root är det ingen app som ballat ur.
Efter 3 laddningen... Idag har jag fått ut ganska bra tid Har haft WLAN/APN igång hela dagen. Stundtals blåtand och GPS. Dock har jag sparat på skärmljuset.