En uppdatering av systemet löser sällan sådana problem av sig själv. Lösningen brukar vara att gå till recovery (stäng av, sedan håll innen vol upp+hem+power tills du ser androidgubben). Väl där väljer man Delete cache partition, och efter detta Factory reset och sedan Reboot.
Detta rensar telefonen och den blir som ny, all egen data, egeninstallerade appar och inställningar försvinner (utom det på SD-kort). Därför MÅSTE man göra backup innan man börjar med detta.
Är man inte beredd att göra detta för att lösa ett besvärande problem som inte alla har så får man nog vara beredd att antingen byta telefon eller lära sig att leva med problemet!
OBS att denna återställning även bör göras efter firmwareuppdateringar om man har haft problem. Upplever man inga problem behövs det naturligtvis inte.
Det är naturligtvis en app, ett spel, eller en inställning som förorsakar batteriproblem, men att isolera just vilken brukar vara svårare än att återställa.
Greenman på SamMobile forum och många andra menar att en bra lösning på diffusa, svårlösta problem är att återställa hela programvaran med Samsung SmartSwitch (Mer > Nödåterställning och initiering av programvaran). Detta kan rätta till mycket svårlösta problem i systemet som inte ens en återflash med Odin fixar. Glöm inte att göra backup!!
Last edited by a moderator: 20 dec 2016