Problem: Batteritid med 5.1.1

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av mattias73, 22 sept 2015.

  1. mattias73

    mattias73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker att batteritiden gått ned mycket sedan tiden runt uppdatering till 5.1.1? Jag tror jag installerade den vid sidan, dvs inte OTA, men fick för mig att jag hade bra batteri först, men nu hamnar den runt 9h utan att jag använder den allts speciellt mycket...

    Samma visa för något halvår sedan. Rotade då runt med "keep awake" i Privacy-settings, men är inte säker på att det gjorde någon skillnad. Slutade med en återställing om jag minns rätt...

    Tankar, erfarenheter, tips....?
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det har länge varit problem med lollipop och att google services håller mobile radio vaken och det orsakar drain. För ett par dagar sedan slutade detta faktiskt för mig på min moto x 2014 och jag misstänker att det kommit en ny version av google services som faktiskt ordnat detta.
     
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @mattias73@mattias73 upplever faktiskt samma problem på min efter uppdateringen. Innan kunde jag ha igång den liggande på standby och med väldigt lite användning (20min kanske) per dag komma upp i 3-4 dagar. Nu efter uppdateringen så klarar den enbart en dag.

    Har inte orkat forska i det allt för mycket då jag ändå inte använder den primärt, men det är väldigt störande helt klart.