Begagnad Android 1000-2000

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av L.Ta, 7 jun 2017.

  1. L.Ta

    L.Ta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Ursäkta att jag spammar ner forumet utan att egentligen bidra med någonting - men sanningen är att jag är oerhört okunnig inom telefoner, så jag har inte så mycket att komma med..

    Min S5:a har pajjat och det har alltså blivit dags för en ny (begagnad) telefon, i ovan nämnd prisklass. Jag kommer att roota samt installera custom OS, och jag söker egentligen en telefon som är likvärdig, eller allmänt bättre än S5:an - eller ska jag köpa S5 igen? Försöker komma på vad som är viktigast för mig med en mobil, men jag vill ju varken tumma på skärmupplösning, prestanda eller batteritid. o_O Jag har försökt läsa recensioner av olika slag - men i ärlighetens har jag blivit mer förvirrad. Finns så många alternativ! Vad rekommenderar ni?
     
  2. Erkki

    Erkki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    Platta:
    Lenovo Tab P11
    Honor 8! Kört med custom roms tidigare till Nexus 4 och Oppo Find 7 men inte känt något behov av det till denna. Honor 8 är nog den telefon som har bäst flyt som den är av alla telefoner jag ägt, haft den i 9 månader drygt och inga problem än så länge :)
     
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    för de pengarna, s5, s6, z5 g5
     
  4. L.Ta

    L.Ta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar, hörrni! : )

    Honor 8 har jag kollar en hel del på - och den verkar trevlig, problemet med den som jag ser det är att det blir svårt att installera skal på den pga. knappen som placerats på baksidan. Bra skydd är viktigt för mig, eftersom att detta är en mobil jag kommer att dra runt på i stort sett var jag än går och den kommer att tappas, att tro någonting annat är naivt. Tro mig! ;)

    Rent spontant så känner jag hellre för ett gammalt flaggskepp än en ny Nokia - ska helt klart kolla upp dem dock, ser mycket intressant ut!

    Tack också drzap för tipsen! :)
     
  5. Ronii10

    Ronii10 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2015
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    141
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Vad menar du? Ser normalt ut
     

    Bifogade filer:

  6. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Grabben har en Honor 8 och den riktigt trevlig. Jag har använt den en del och skulle lätt ha den som egen.
    Själv kör jag just nu en Moto G5 Plus. Sambon kör på Moto G4 Plus och det är en kompetent lur för pengarna, ibland har den gått att få för 1500 ny.
    Tycker också du kan ha koll efter någon av Moto X lurarna. Själv hade jag en Moto X Play tills nyligen och var mycket nöjd med den.
    Det finns en Moto X Style till salu i köp och sälj just nu, den är i skrivande stund uppe i 1100:-.
     
    L.Ta gillar detta.