Problem: Bilderna beskärs automatiskt och tar bort viktiga delar

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av humble, 12 jun 2017.

  1. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    (jag postade detta först i tråden "Bilder tagna med Samsung Galaxy S8", men den är mer tråd om hur bilderna blivit och under tema/grafik och inte problem - ber om ursäkt om den dubbelpostas felaktigt. Admin får rätta mig annars :-) )

    2 saker...
    1.
    Jag skulle ta en selfie med hela familjen bakom på skolavslutningen.. Men jag blev sjukt förvånad att jag missade få med mig och jäkligt irriterande. MEN upptäckte dagen efter att när jag skulle ta kort på mig och min son så fanns jag med i bilden men när jag tog kortet så beskar mobilen bort hörnen. Mao var jag inte klantig.

    Däremot så vill jag ha foto på det som jag ser i displayen utan autobeskuret - vad är det för inställning, nån som vet? Inställningen på foto default är 4:3 kan det vara det som är felet?

    2.
    Jag fick också när jag filmade att den zoomade in helt plötsligt när jag tog filmningsknappen. Stod i ett inlägg tidigare tråd att det var att man ska ställa in filmen på UHD läge? Den står per default FHD? (Läste inte om det löste problemet för den som skrev.) Inställningen främre kamera finns ingen UHD dessutom. Men inget av de funkar för mig när jag ändrar. Den fortsätter med lätt inzoomning och skalar bort.
     
  2. Cthugha

    Cthugha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Midnight Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Midnight Black
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e Black
    Info:
    Nova Launcher Prime
    1. Du kan byta format i inställningarna, t.ex. 1:1, 4:3 (standard från fabrik), 16:9 eller 18.5:9 (skärmens format, blir väldigt breda bilder).
    2. Det beror på video stabilization, går att stänga av i kamerans inställningar. Den använder lite zoom för att kunna kompensera skakningar osv.
     
    humble gillar detta.