Blaupunkt Atlantis 945

Diskussion i 'Android Auto' startad av ralle, 28 jul 2017.

  1. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag har en Blaupunkt Atlantis 945 i bilen, och har installerat Waze.
    Funderar riktigt bra när det fungerar, men Waze kraschar då och då, plus att den söker nätverk rätt ofta trots att internet finns i enheten (kör wifi)
    Tips om att få detta att fungera lite smidigare?
    Och andra tips om denna enhet, om nån annan har en sån tas tacksamt emot.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kör du senaste mjukvaran? http://www.blaupunkt.com/fr/nc/serv.../?uid=6730&tx_ddfservicedoku_pi1[view]=single


    Software (Updates)

    1011403935001_SW_20151125.zip

    Versionen ser ut att vara daterad 2015-11-25.

    Kör du redan senaste versionen är det nog inte så värst mycket man kan göra. En nackdel med Android inbyggt är att tillverkarna ofta slarvar lite och är dåliga på att uppdatera, så det råder sällan brist på buggar...

    Android Auto är lite bättre på så vis då systemet bilen kör blir mindre komplext/mer framtidssäkert eftersom hårdvara/mjukvaran i din telefon istället sätter begränsningarna.
     
  3. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jo, sökte ev vettig dubbeldin, och fick tag i denna till ett bra pris, och är riktigt nöjd. Hade väl ingen tanke att kunna installera appar, play fanns ju inte ens, men det gick ju att lösa efter lite googlande. Google maps funkar, men går segt som tusan. Waze är väl ingen raket heller, men fullt användbart.

    Jag är rätt säker på att jag har den senaste mjukvaran, jag uppdaterade, dock inte till den som låg hos Blaupunkt, då det var den jag hade. Jag hittade en annan nånstans (kan ha varit hos Blaupunkt det med, men inte där de hänvisade till) som var senare.
     
    bernard gillar detta.