Blockdroid, Blocket app för Android - (inofficiell) - v2.62

Diskussion i 'Applikationer' startad av Merdon, 28 okt 2010.

  1. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  2. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har fått lite fler klagomål på att knapparna tar för mycke plats, svårt att göra alla nöjda:) Men de e faktiskt sant, de tar lite stor plats helt i onödan. Nästa uppdatering så kommer "tabbarna" vara mycket mindre.
     
  3. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    det tackar vi för... kör ja landskapsläge så "försvinner" nästan 60% till knappar m.m så det blir inte mycket över till själva annonsen...
     
  4. mjoha

    mjoha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Det blev kanon med lite mindre ikoner, har ett litet önskemål till, när man klickar på sök så kommer tangentbordet upp och man skriver det man vill och klickar på sök och då kommer resultaten upp och då skulle jag vilja att tangentbordet försvinner automatiskt

    Alltså när man klickar sök så poppar tangentbordet upp och när man skrivit det man vill och klickat på sök, hade det varit kanon om tangentbordet poppat ner igen
     
    Last edited: 4 maj 2011
  5. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Bra ide, har jag inte tänkt på, de kommer i nästa uppdatering.
     
  6. swespy

    swespy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu är det för min del iaf problem med och kolla på annonser på blocket. Dom flesta utav dom som jag klickar på så kommer det upp en ruta där det typ står:
    Annonsen har tagits bort av annonsören och tas därför bort från dina sparade annonser.

    Jag har inte dom sparade och går ja in på samma annons via datorn så funkar det..
     
  7. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    ok, ska kolla på det imorn. Ska fixa det så fort som möjligt.
     
  8. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om du kan skulle du kunna skicka en länk till en av annonserna som felaktigt tagits bort av blockdroid. Lättare att hitta vad som är fel då.
     
  9. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

  10. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Är det bara mig som blockdroid strular nu? Har de senaste dagarna fått meddelandet att blockets mobila sida har problem när jag tex gör en sökning i blockdroid. Men blockets mobila sida fungerar bra när jag testar den.
     
  11. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tjena, är på semester i spanien just nu men ja ska kolla på de sen när ja kommer hem

    Medelandet kommer upp då man inte får något sökresultat på den mobila sidan. Problemet visar sig bara ibland när man söker. De typ "glappar", händer bara då och då. Samma sökning ena sekunden kan ge resultat för att i nästa sekund inte ge nått. Har pratat med blocket om de och de är medvetna om problemet men de vet inte va de beror på.

    Ska fixa så att blockdroid använder sig av den primära sidan om den inte får något resultat så att man slipper alla felmeddelanden.
     
  12. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    834
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Fasen så gött. Njut av semestern! Kan tillägga att just nu fungerar sökningarna bra igen :-)
     
  13. blijoh

    blijoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte m jag gör något fel, köpte pro appen för ett tag sedan, funkar hur bra som helst på min desire z, fick precis hem min Motorola Xoom, och här hittar jag inte appen alls.

    Är det pga kompatibilitet?

    Om det är så, går det få den portad till Android 3.x ?
     
  14. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har satt appen så att den ska funka för android 1.6 och uppåt men man kanske måste göra nått aktivt för att den ska funka för 3.0 och uppåt, ska kolla de med när ja kommer hem från Spanien. Ska även själv skaffa en platta så att jag kan göra appen lite snyggare för er som kör de.
     
    blijoh gillar detta.
  15. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är inte insatt hur programmet man använder för att skapa apps ser ut eller hur det fungerar.
    Men som jag fattat det så ska det finnas ett tillägg för att på ett enkelt sätt få appar att fungera bra i HC.

    Klistrar in text från en annan utvecklare som jag haft lite kontakt med ang apps.

    "Laddat ner ett tillägg till Android-emulatorn från Motorola, som gör att jag kan köra Xoom:en i emulatorn."

    " Angående Android 3.0 så inkluderar den ett nytt tema somheter "Holographic", som finns i en ljus och en mörkvariant. Det temat appliceras automatiskt om man säger att man riktar in sig på Android 3.0 och senare. Det positiva är att man ändå behåller stöd för tidigare versioner, så länge man inte börjar utnyttja funktioner specifika för 3.x.

    Förutom att temat ändras så lägger den till något som heter Action Bar högst upp, som är tänkt att ersätta den traditionella titelraden."

    Det här har du säkert redan koll på.
    Ger du dig i kast med att få till en bra HC app så är hög kvalitet på annons bilderna ett stort önskemål.
    Sent from my MZ604
     
  16. blijoh

    blijoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någonstans man kan ladda ner apk filen manuellt, appen kanske funkar som den ska även om market blockerar den för 3.x användare
     
  17. blijoh

    blijoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades få blockdroid installerat på min tablett nu.
    Funkar perfekt.

    Gjorde som så.
    Gjorde en backup på appen med titanium backup på telefonen.
    Det resulterar i ett antal komprimerade filer i mappen /sdcard/titaniumbackup, hos mig 3st
    Packa upp filen som heter org.blockdroid-* storlek på 1mb.
    Kvar får man en apk fil, som jag skickade över till tabletten via blåtand.
    Se till att okända källor är i kryssat i program inställningarna.
    Klicka på apk filen, välj installera.

    Fungerade prima mellan rootad Desire Z och orootad Motorola Xoom.
     
  18. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fan va bra, skont att det funkar. Da ska ja bara se till nar ja kommer hem att appen syns nar man soker efter den pa en tablet.
     
  19. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har lagt upp en ny version som ska fungera med tablets. Har inte gjort några speciella visuella optimeringar specifika för tablets, de kommer senare. Men de ska fungera nu iaf
     
  20. blijoh

    blijoh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns inte en möjlighet att lägga till en funktion så man kan skapa rubriker på sina bevakningar. Blir lätt otydligt när man har en hel hög bevakningar, speciellt om de råkar söka under samma prisgrupper/huvudgrupper.

    Jag tittar t.ex mycket efter segelbåtar.
    Då jag är intresserad av 3 storlekskategorier men samma prisgrupp så blir bevakningarna ganska löst formullerade. Och det kan bli svårt att skilja dem åt.

    Mvh Johan