Bluboo S1

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av platburk, 18 jul 2017.

  1. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Lite sugen på bluboo s1 , men har lite funderingar....
    Är du fortfarande nöjd? Hittat något mer som fungerar dåligt? Kör du orginalromen?
     
  2. Klubbe

    Klubbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    19
    Har nu kört telefonen i en vecka.
    På plussidan så har du en stor skärm i en liten förpackning, ganska ljusstark tycker jag. Hyfsat ljud ifrån singelhögtalaren som sitter under skärmen, och ett bra ljud när du kopplar in hörlurar.

    Men där någonstans så slutar det goda. Allting beror på vad du jämför med, jag jämför med min senaste telefon som var en Sony Xperia Z3.

    På minussidan så har du dåligt wifi, urusel blåtand, en fingeravtrycksläsare som inte är den bästa!
    Byggkvaliten kan också ifrågasättas tycker jag. Jag ser att skärmen är monterad till vänster och nedåt, i chassiet, vilket gör att jag kan se en limkant på höger sida + upptill. Kanske därför som knappen för justering av volymen fastnar ibland.

    Efter en vecka så har adaptern USB c - 3,5 mm gått sönder

    Min slutsats blir att nästa telefon kommer att granskas noggrannare innan jag slår till.
    Jag tror att nästa telefon som jag köper kommer ha ett chip ifrån QC, fingeravtrycksläsare ifrån Fingerprint Cards, 3,5 mm plugg, vattentät, + att den får gärna ha funnits ute ett tag så att fler recensioner har kommit fram.

    Lycka till!
     
    Beagle gillar detta.
  3. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Okej, tack för svar.
    Då blir det inte den, orsaken till byte skulle vara bättre Bluetooth än den jag har nu (Moto Z) som är usel.
     
  4. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Skulle hellre ta leagoo kiicaa mix medan den kostar 880 kr från gearbest. Det skiljer inget nämnvärt mellan dom. Gissar på att det rent av är samma panel från sharp. Lite mindre batteri, men som vid vanligt användande ändå räcker en dag. Bättre usb c kontakt på leagoo. Ny sladd kan bli problematisk att hitta till blueboo när den väl ger sig.
    Samtidigt har inte den vita Blueboo problem med knapparna, men riktigt välbyggd är ingen av dom. Då får man köpa typ Xiaomi redmi note 4x. De andas kvalitet i betydligt högre grad i allt från mjuk till hårdvara. Men Leagoo mix är samtidigt rätt mysigt designad.
     
    Beagle gillar detta.
  5. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Okej, de fina med Bluboo var att de skulle skickas från eu så de hade varit smidigare, ingen risk för tull och grejer. Men tack för infon.
     
  6. Himanen

    Himanen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag är sjukt nöjd med bluboo S1.
    Skärm, batteri hastighet.
    Sen så jävla gött man fick men bumperskydd och screen protector.
    Fick man inte ens med 7000 krs samsung
     
    Micke_A och Petrow58 gillar detta.
  7. Petrow58

    Petrow58 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14
    Låter väldigt bra...och lite små**intressant.. vid eventuellt byte :) Så himla snålt av Samsung..att inte skicka med --sådan självklar grej/skydd..