Problem: Bluetooth/Spotify - visar inte låttitel.

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av viking79, 30 jul 2017.

  1. viking79

    viking79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    När jag streamar Spotify med bluetooth till stereon i min Volvo V50, så fungerar ljudet men det dyker inte upp någon låttitel eller artistnamn i bilstereons display. Med min förra telefon (Xperia Z3) fungerade det och låttitel stod alltid när jag streamade Spotify.

    Har provat att lägga till Mate 9 Pro igen i bilens bluetooth, startat om telefonen, installera om Spotify m.m. Men det kommer ändå inte upp någon låttitel i bilstereons display när jag streamar till bilstereon. Det enda som står i bilstereons display är "STREAMING" och "Huawei" när jag streamar.

    Någon som vet vad problemet är? Stödjer inte Mate 9 Pro detta eller är det någon inställning jag har missat? Blir lite lätt tokig..:mad:

    Tack på förhand!
    /E
     
  2. pezlin

    pezlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Funkar för mig i en XC60 så någon inställning misstänker jag.
     
  3. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Står samma för mig, men kopplar jag in en iphone, så står artist och låttitel
     
  4. pezlin

    pezlin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2012
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Vilken årsmodell är det på era bilar? Har haft både 2016 och 2017 och där funkar det. Kan det ha med vilken typ av Bluetooth som används för uppkoppling?
     
  5. viking79

    viking79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Min Volvo v50 är av årsmodell - 12. Det fungerade med min Sony som släpptes 2014 så jag tycker att det borde fungera med min Mate 9 pro.. Så frågan är om det är någon inställning i telefonen som jag missat?