Fråga: BMW eller OnePlus3 problem som krånglar med Spotify?

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av Egil, 8 jun 2017.

  1. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Har en halvår gammal BMW och en OP3 som inte gör som jag vill när man ska spela upp Spotify.
    Har egentligen inga problem med att via blåtand koppla ihop dem, det funkar fint och att ringa inga problem.
    Men Spotifyappen kommer inte upp på skärmen med albumart och spellistor, så därför har jag haft en gammal iphone inkopplad med kabel bilen. Den har nu sonen lagt beslag på då han plötsligt behövde den.

    Tankade hem den nya BMW Connected-appen för några veckor sedan och blev besviken då BMW bara har certifierat en samsungapp och inte spotify mfl. som i iPhone.
    Därför blev jag glad idag när jag satte mig i bilen och hittade spotify som app i menyn och albumart visades...glädjen varade i någon minut sedan försvann den!
    I mobilen visade spotifyappen en fet BMW logga.
    Nästa gång jag satte mig i bilen kom den upp igen men gick inte att välja eller klicka på??
    Appen BMW Connected i mobilen visade att nu fanns Spotify som ny certifierad app (på tyska) sedan försvann den lika fort.
    Nu är det borta, jag har prövat att köra Operavpn inställt på Tyskland för att se om spotify-appen kommer upp igen utan framgång.
    Att koppla in mobilen via USBkabel så som jag tidigare haft iPhonen funkar inte alls bilen vet inte vad den ska göra trots att jag i mobilen väljer midi eller filöverföring och inte bara ladda.
    Någon som har idéer till en lösning?
     
  2. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tja, jag har samma problem med Samsung S8 och min bmw. Har du hittat någon lösning för att se album cover via blåtand?
     
  3. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Jag har för mig att du måste ha bmw- connected och appen.
    I bilen så kollar du inställningarna för din telefon och bockar i rutan appar.
    Då dyker plötsligt Spotifyappen upp i bilens meny med albumart och allt.
    Nästa gång är appen borta från menyn ibland måste du då starta om och åter bocka i app i bmw.n eller starta bmwconectedappen och kolla om spotify finns med på listan.
    Men å andra sidan funkar det som en dröm ibland.