Bör jag köpa en av dagens runda smartklockor?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av fitur, 12 feb 2016.

  1. fitur

    fitur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena,
    Jag är på gång att köpa en smartklocka och har tittat på både Moto 360 2 och Huawei Watch. Båda klockorna tilltalar mig men det känns som jag borde vänta OM det skulle släppas nya runda klockor, typ Huawei Watch 2, under MWC. Vad tror ni?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 751
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle tro att de Android Wear klockor som lanseras från MWC (...om det nu dyker upp någon där) och framåt kommer ha vassare/bättre batteritid än de som idag finns på marknaden. Anledningen till det är att de sannolikt bygger på strömsnålare plattformar som är designade från grunden och optimerade för att fungera med "wearables". Det har inte riktigt varit så tidigare - wearables är ju något "relativt" nytt.

    Om batteritid inte är det viktigaste hade jag däremot kört på :) Det är ju så att det alltid kommer hägra bättre produkter runt hörnet.
     
    Last edited: 12 feb 2016
    fitur gillar detta.
  3. fitur

    fitur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack! Tror du att batteritid är den enda förbättringen? Jag hade hoppats på tunnare klockor, eller t.ex. en Huawei Watch med ljussensor.
    Har själv ingen erfarenhet av varken Moto360 2 eller Huawei Watch men båda tilltalar trots olika funktioner. Känner att små förbättringar som lite extra batteritid inte riktigt är värt att vänta på.
     
  4. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Tunnare klockor lär komma men om det är om en månad eller ett år vet jag inte. Är också sugen på en smartklocka men eftersom fenomenet är relativt nytt avvaktar jag tills utvecklingen lugnat sig lite produkterna mognat lite till.

    Se mer här:
    https://swedroid.se/qualcomms-nya-chipp-for-android-wear-ar-mindre-mer-stromsnalt
     
    fitur och bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 751
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det skall i och för sig också sägas att de nya chippen är betydligt mindre i jämförelse med exempelvis Snapdragon 400 som sitter i många Android Wear-klockor idag. Det i kombination med att batteriet inte behöver vara lika stort för motsvarande drifttid gör det ju helt klart möjligt att banta klockorna lite.

    En av de mest efterfrågade sakerna vad gäller klockor verkar dock vara bättre batteritid, så det är möjligt att det inte händer så mycket vad gäller djupet om tillverkarna bestämmer sig för att prioritera batteritiden istället.

    Om man tittar på mobiltelefoner har trenden länge varit att slåss om att göra dem tunnare, så jag gissar att tillverkarna hellre har tunnare klockor än klockor med bättre drifttid :) Å andra sidan verkar vi gå tillbaka till större batterier igen; senaste exemplet är ju Mate 8 som erbjuder 4000mAh.

    Om det dyker upp lite klockor under MWC lär man i alla fall se en trend kring hur tillverkarna prioriterat och hur det då kan tänkas se ut under resten av året.
     
    fitur och iterva gillar detta.
  6. fitur

    fitur Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Då väntar jag en månad innan jag låter min köptokighet ta över. Tack för svar!
     
  7. metallica1981

    metallica1981 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER


    Dem under 1k lappen är väldigt bra så du behöver inte överstiga den summan :)