"Borttappade funktioner" i S 7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av guuhhh, 7 jun 2017.

  1. guuhhh

    guuhhh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Efter en uppdatering för några veckor sedan, minns inte om det var till Android 7, eller Samsungs egen programvara, men borde väl vara Samsungs, så har de olika "ringsignalerna" på SMS försvunnit, nu hörs inte ett ljud när det kommer ett SMS, sammalunda har blinket på ikonen uppe i vänstra hörnet lagt av när det kommer SMS, den fungerar ju annars, när det ringer, när det kommit meddelanden till mig specifikt på Facebook etc. Dessutom så har musikspelaren fått fnatt, den stänger av sig själv, lätt irriterande, ibland efter en halvtimme, ibland efter några minuter bara så man måste sparka igång den igen. Samsungsupport svarar med en pappegojas envishet att ominstallera om inte deras förslag till "åtgärder" fungerar, men dels är det onödigt krångligt, dels ska man inte behöva ominstallera efter Samsungs egna uppdateringar som ju torde vara anpassade till deras egna appar etc.
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    samsungsupportens envishet har en liten orsak. många gånger hjälper det! det kan ju vara så att någon/några config filer innehåller skräp som inte kan rensas ut på annat sätt. detta händer i alla system på alla plattformar. det kan hända t.om utan att du uppdaterat.
    som jag ser det har du tre val.
    1. följ samsungsupportens råd! om råden hjälper så fixar det ditt problem, om inte så kan du skicka in telefonen på garanti (samsung blåser telefonen ren om du lämnar in) är det mjukvarufel som du kunnat fixa själv kan du behöva betala för att få igen telefonen.
    2. skit i samsungsupportens råd och lär dig leva med problemen.
    3. sälj telefonen billigt (den funkar ju inte) och låt köparen ominstallera för att få en fullt fungerande telefon.
     
    jogge gillar detta.