Bra härdat glas

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av mullsjomannen, 26 jan 2018.

  1. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Jag har svårt att hitta något härdat glas som täcker hela skärmen som inte tar bort känsligheten. Någon som kan rekommendera något bra?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Tror du kan sluta leta, finns knappt några som fungerar på edge. Kan rekommendera zagg HD dry om du inte har en allvarlig allergi mot plast [emoji1]
     
  3. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro


    Mja allergi har jag inte ;) Men jsg behöver ett som skyddar mot smällar. Min tjej är helt otrolig när det gäller att tappa och så därför behöver jag härdat glas.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Har inte hittat något som fungerar bra och fäster över hela displayen, dom flesta sitter bara fast i kanterna vilket gör att det kommer in damm och dom lossnar lätt

    Jag gav upp o monterade zagg hd dry
     
  5. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Jo jag vet det är skit med det tyvärr.
     
  6. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kan lätt rekomendera att man går till tex mediamarkt då dom har maskiner som fixar skärmskyddet perfek på både fram och baksidan. dom anänder zagg HD dry plasten också samt ger livstids garanti så lossnar det eller går sönder på et normalt sätt så går man bara in och får det bytt utan snack.
    kostade mig 250kr och säger värt varenda krona då jag bytt 2 gånger sen telefonen släpptes.
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det finns ju ett domeglass som funkar men det är rätt dyrt och sen vet jag inte om det är lixom... "perfekt".. det är tyvärr den enskilt sämsta delen med edge för min egen del jag vill ha ett glasskydd på mina telefoner och med min s7 är det bara så att, det går inte... det blir bara skit.
    Nu har jag haft min lur över 1 år så den är lite lite repig men desto fler skumma prickar på glaset som inte längre går att putsa bort. För min del handlar det mest om reptåligheten eftersom reptåligheten efter gorilla glas 3 är mycket sämre men stöttåligheten är bättre. gorilla glas 3 kan du fan dra genom ett grustag utan märken känsn det som. gorilla glas 5 är det sämsta hittils när det gälelr reptåligheten... ELLER så är det så enkelt att just den oleophobiska behandlingen är sämre numera.. kanske går hand i hand jag vet inte..

    svammelinlägg blev det oxå sorry :D