Bra roms till DZ:an? :)

Diskussion i 'Desire Z' startad av Emptydroid, 17 jul 2012.

  1. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Vilka rom:ar kör ni på DZ:a forumet, samt vilka skulle ni kunna tipsa om? Jag har precis rootat, och ska snart troligen slänga in en ny rom snart, men som sagt, vad kan ni tipsa om för rom:s? Gärna något som involverar Android 4.0 :)

    //Emptydroid
     
  2. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Andromadus audacity beta 5 just nu. Är baserad på Cyanogenmods källkod som jag förstår det.

    Funkar i stort fint. Enstaka tillfällen som jag får korrupt text, drabbar bara launchern (tror jag, har då bara märkt det där) och försvinner med avslutning av launchern (att ha på att lång-tryck på backknappen stänger av öppen app är bekvämt i de lägena, annars kan man bara reboota eller så också). Har också noterat att i tex rumble och wordfeud blir ibland bilden upp och när när den hoppar mellan skärmar, varar bråkdelen av en sekund och hindrar inte på något sätt.
    Kan inbilla mig att den har lite sämre batteritid än jag hade med gingerbread, men mobil och batteri är ju äldre också så svårt att säga. Skulle definitivt inte gå tillbaks ändå.

    Var länge sen jag bytte nu så minns inte exakt vad som förbättrats, men det har du säkert koll på. Webbläsaren är klart bättre, fint flyt för det mesta. Provade, men skulle inte rekommendera, chrome. Den hade i mitt tycke alldeles för seg uppstart, och kunde inte hantera vissa sidor, tex aftonbladet, särskilt väl. Men prova själv, jag ska inte bestämma åt dig ;)
    Frågor? :)
     
  3. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    CyanogenMod 7.2 utan Sense, Virtuous Vision om du vill ha Sense.
     
  5. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Tack för svar allihopa, i detta nu så har jag flashat in Andromadus audacity beta 5, nu inväntar jag att telefonen ska starta upp så att man kan få kolla runt, men tack för all information alla. Det uppskattas ;)
     
  6. agazza

    agazza Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installera andromadus testbuilds istället, nyare updateringar och typ lika stabila som andromadus 5

    sent from phone
     
  7. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  8. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
  9. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det mesta funkar som tex kamera (bild), GPS, wifi-hotspot, google now. Videoinspelning och panorama funkar inte. Finns lite små grafikbuggar ibland.
     
  10. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Slänge in senaste nightly av Adromadus (Jelly Bean) mest på skoj, men jävlar vad det blev en helt ny telefon. Förvisso en ren, wipad telefon men holy smoke.

    Känns nästan som det ger telefonen ett år till av dräglighet, synd att den bara agerar fjärrkontroll numera.
     
  11. soderkvist

    soderkvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Gammal men snabb och stabil, KitKat
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Oduglig ROM med HTC Sense. Why? :S
    Platta:
    Ipad 3
    Har någon tips på en rom med Sense som är maximalt snabb och stabil? Så snabb som den nu blir med Sense. Allt ska fungera.
     
  12. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Det beror på. För DZ:an ser utbudet av just Sense Rom:ar helt okej ut, det ät inte det bästa utbudet men inte det sämsta. Är du ute efter en speciell Android Version eller en speciell version av Sense? Jag skulle iaf. rekommendera dig till att titta igenom de rom:ar som finns på XDA, det finns vissa rom:ar där som funkar bättre än andra. Så sådant kan du alltid hålla utkik efter, läs gärna några kommentarer i samma tråd och se vad användarna tycker om Rom:en. Hoppas jag var till hjälp. :)

    Länk till DZ:ans rom:ar på xda:
    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=758
     
    soderkvist gillar detta.
  13. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Även jag har lagt in Andromadus CM10 (Android 4.1). Klockad till 1200 mhz och med Nova launcher går den som smort. Rekommenderas verkligen.

    Testade även Andromadus CM10.1 (Android 4.2) men den var alldeles för seg för mig. Kör 4.2 på min Galaxy Nexus och Nexus 7 och även där går det märkbart segare jämfört med 4.1.
     
  14. Paddan1000

    Paddan1000 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag testade både Andromadus CM10.1 och Andromadus CM10 och körde varje ROM i en vecka med processorn på 1400 MHz.
    CM10.1 laggade hela tiden och var frustrerande att använda, så jag nedgraderade till CM10. 10:an var det bättre flyt i, men en del appar hängde sig då och då vilket också var frustrerande i längden.
    Nu kör jag med AOKP:s nightly ROM baserad på Android 4.2.1 Jelly Bean. Den flyter på bra utan hängningar och jag har inte hittat någon funktion som inte fungerar av dem jag behöver.

    AOKP Jelly Bean: http://sourceforge.net/projects/aokpforvision/files/aokp_vision_unofficial_Feb-02-13.zip/download

    Gapps: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip