Problem: Buggtråden S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av CaptainC, 8 mar 2016.

  1. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  2. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    När jag klickar på en video i Facebook-appen så dimmas videon ner efter några sekunder så det i princip inte ens går att se den. Rör man skärmen tänds den upp igen i några sekunder för att sen dimmas igen. Statusraden längst upp lyser som vanligt så det är bara själva appen verkar det som.

    YouTube och övriga videor funkar bra utan problem.

    Någon som känner igen detta?
     

    Bifogade filer:

  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag har följt guiden i länken och dessutom återställt telefonen för säkerhetsskull, nu har den funkat bra sen igår natt (gjorde återställningen) och ända tills nu, så jag får se imorgon och hela veckan ut om det har löst sig, väldigt irriterande för att min gamla S7 Edge gick sönder i förra veckan, den startade om sig själv hela tiden, fick skrota den och köpte en ny som lider av ovanlig battery drain typ 1% var 12:e minut eller något ..
     
  4. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E


    Det är facebook, inte Samsung. Hände efter senaste uppdateringen av FB
     
  5. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Japp märkte det. Körde beta av Facebook-appen och gick ur betan. Då löste det sig
     
  6. RiDDLeRN

    RiDDLeRN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har haft problem till och från med att telefonen låser sig när den inte används. Always on display klockan visas som vanligt (fast med klockslaget då telefonen låste sig), led-lampan blinkar som vanligt.
    Har lyckats konstatera att detta endast händer när Wifi är aktiverat. Stänger av Wifi och allt är frid och fröjt (bortsett från att jag inte kan använda Wifi), tills dess att S Gear Plugin av någon anledning sätter igång Wifi framåter. Klockslaget på den frysta låskärmen stämmer överens med historiken i Wi-Fi Control History. Är tvungen att starta om telefonen genom att hålla in Power+volym ner.
    Problemen fanns redan i Marshmallow och har fortsatt, trots fabriksåterställning i Nougat.

    Frugans S7 Edge har inte detta problem och min första S7 Edge hade inte detta problem. Frågan är om detta är hårdvarurelaterat eller om det kan härledas till S Gear. Om det är det sistnämnda borde fler ägare av S7 Edge och Gear S* ha upplevt problemet.
     
  7. Crazyzombiechic

    Crazyzombiechic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    I lördags använde jag min s7 edge som vanligt på morgonkvisten. La den i sängen en timme för att sedan ta upp den och kolla klockan. Då får jag se att skärmen flimrar ljuslila. Försöker låsa upp den (svårt att se då det lila är lite som en dimma framför texten) får upp telfonen och då flimmrar den istället både grönt och lila för att sedan slockna till svart.

    Någon annan som varit med om samma sak?? Programvaruuppdatering gjordes ca en vecka innan den krascha.
     

    Bifogade filer:

  8. Arnoldo

    Arnoldo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    39
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 5
    vart lika för mej dom bytte skärm och batteri på min.
     
  9. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER


    Hade samma problem slutet av föra året lämnade in Samsung Service i Stockholm detta gick på garanti de byte ut skärmen och batteri på 90 min medans jag väntade.
     
  10. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag vet inte om det är jag som har fått hjärnsläpp eller om det är en bugg eller vad det är men är det någon mer än jag som tycker att skrämen inte är lika ljusstark som förr?

    Innan uppdateringen så hade jag nästan aldrig över 50% ljusstyrka och den var tillräckligt ljus för mina behov. Nu måste jag nästan alltid har på 100% och jag tycker det är för mörkt.
     
  11. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    låter inte normalt, är blåljusfiltret på eller av?
     
  12. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Blåljusfiltret är av. Använder det endast på natten. Men det är på dagen som jag pplever att skärmen är alldeles för svag.
     
  13. Fear83

    Fear83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ville kolla om det är fortfarande folk som har samma fel. Det är så min S7 Edge startar om ganska ofta och nä ben hörjar göra de kan den starta om från 5 gånger till 50 gånger innan den kommer igång. Ibland händer det att när den kommer igång så låser telefonen så man måste hårt omstart. Hade återställt telefonen men problemen kvar stog lämnade in den till Samsung föra veckan och de tog bort allt installera om på nytt men nu så startar den om flera gånger en tidigare och att den låser mer och mer plus att telefonen blir jätte varm. Nu efter den har varit i Service så blir telefonen varm då då fast ingen app är igång bakgrunden pratde med min fru för någon minuter sen i en min telefonen blev jätte varm fattar inte varför blir någ att jag får lämna in den i Service igen får se vad de gör denna gång hoppas på en ny telefon men tror inte de man kan alltid hoppas.
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Min har haft nått störande för sig sista veckan.
    Den startar om ibland
    Sjukt irriterande .
    Måste nog blåsa ur den.

    Tjejen hade ett ännu skummare problem.
    Helt plötsligt så var hennes skärm svart.
    Går ej att stänga på power.
    Går ej att komma in i recovery eller download.
    Datorn känner inte av telefonen.
    Led blinkar.

    Fick vänta tills den fick slut ström.
    Sen har den funkat perfekt
     
  15. erbica

    erbica Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har precis haft ett problem som verkar vara relaterad till Smart lock. Luren fungerade perfekt fram till uppgradering till 7.0. Därefter dränerar den batteri, vilket löstes med fabriksåterställning. Efter att ha använt den några veckor fick jag frågan om jag ville lägga in hemmet som säkert ställe i Smart Lock. Efter någon dag började luren dränera batteri samt göra halva omstarter (det upplåsta hänglåset visades och jag fick slå in pinkoden) en gång i minuten. Jag gissade att det hade med Smart Lock att göra och tog bort inställningen. Därefter åkte jag till England i en vecka, där telefonen fungerade perfekt. Hemma igen återkom felet. Det gick inte ens att göra fabriksåterställning hemma, utan jag fick ta bilen för att slippa omstarterna och kunna återställa. Nu funkar luren perfekt igen!

    Alltså, se upp med Smart Lock!

    Update 18/3. Problemet återkom trots att jag inte angett någon säker plats i Smart Lock. Liksom tidigare blev skärmen svart när jag klickade på batterianvändning. Slog av Wifi och plats och då slutade luren starta om. Gick in på säker plats i Smart Lock och tog bort min google hemadress. Slog på Wifi och plats igen och nu har luren slutat starta om.
     
    Last edited: 18 apr 2017
    Puttesson gillar detta.
  16. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Random omstart hade jag också, tror det var några konstiga väder appar jag hade installerade, tog bort dom för en 2 veckor sen och inte en enda omstart sen dess, för jävligt att en skitapp kan få en telefon att random starta om sig från google play, kan vilket skit som helst få finnas där? google borde sätta mera koll på skitet som finns där och rensa bort det för helvete.

    @Fear83@Fear83 du borde kräva ny telefon om du testat det mesta.. den ska inte bli varm för ingenting låter som hårdvaru strul inte ok för en telefon som kostade mycket.
     
    moparlinke gillar detta.
  17. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Instämmer! Sådana skitappar borde inte få finnas på Google Play.
     
  18. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Testat avinstallera allt jag inte använder och nu har den funkat perfekt i flera dagar..
    Måste varit nån app som strulat
     
  19. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Är det fler än jag som har så att timern larmar efter inställd tid även om man avbryter den? Sätter jag timer på 40 minuter och avbryter den efter tex 20 minuter så försvinner den från not.fältet och visar den ursprungliga tiden (40) men när det gått 40 minuter från att jag först startade den ljuder larmet iaf.
     
  20. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Börjat fått någon bugg för nån vecka sedan.

    Ibland när jag får en avisering, kan vara ett mail, meddelanden på messenger osv. Så när jag trycker på låsknappen för att tända upp skärmen så ser jag notisen i sekund typ, sen går telefonen automatiskt in och öppnar den notisen.
    Ibland händer det, och ibland inte. Så det är väldigt slumpmässigt.