Fråga: Byta batteri

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av HAL, 2 feb 2013.

  1. HAL

    HAL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Har funderat på att byta min Nexus S mot en Nexus 4, men egentligen är jag fortfarande ganska nöjd med min Nexus S. Det stora problemet är att batteriet inte håller en hel dag, vilket är ett rätt stort problem för min del. Någon som har bytt batteri och har tips om var man kan hitta ett billigt? Hittade efter en googling det här: http://www.batteriexperten.com/sv/a...500-mAh.html?gclid=CKvv0eXVl7UCFfJ2cAodj2gA7w Någon som har erfarenheter av dem?

    Tacksam för tips och råd!
     
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Så länge batteriets kapacitet motsvarar originalbatteriet och inte avviker väldigt mycket från specifikationen så är det bara att köra på. Batteritiden kan även bero lite på vilken Android version du använder, kanske dags för en custom rom och en annan kernel vilket har ökat min batteritid avsevärt så nu mera laddar jag var annan dag utan att jag märker av lagg eller tvångsavslutade program.
     
    HAL gillar detta.
  3. HAL

    HAL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för tips! Vad kör du för rom och kernel?
     
  4. Mentzer

    Mentzer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag kör CyanogenMod 10.1 nightlys och känner enorm skilland! Har iof jobbat mycket på sistone men småanvänder lite hela tiden. Drog telefonen ur laddaren 11,00 och nu är klockan 03 med 50% på telefonen