Fråga: Byta Mobil hos Comviq!

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av SebastianA, 26 apr 2016.

  1. SebastianA

    SebastianA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Androider!

    De är så att jag tänkte byta till mig en S7 Edge på Comviq och jag har redan ett abonnemang där med en gammal telefon.

    Men eftersom comviqs support inte är uppe tänkte jag fråga här!

    Jag har ju då fastpris 195 som ger mig 6gig och fritt allt de andra, och när jag går in på hemsidan kan jag logga in och välja beställ ny telefon. Men där finns inte studentpriserna!

    Om jag där emot söker upp studentpriset så finns dom såklart men de jag undrar är.
    Om jag skriver in mitt gamla nummer som jag har nu kommer jag bara få en faktura då fast högre? eller kommer de gamla kontot fortfarande stå och ticka samtidigt som de nya kommer igång?

    Jag vill som sagt ha mitt gamla nummer för de har jag haft för evigt. Men förs då "användaren" på Comviq över till den nya telefonen också? eller blir de ett nyttskapande med en massa krångel! tack på förhand!
    Sebastian Andreasson
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ditt gamla nummer och din gamla användare ska gå över på det nya abonnemanget. Det ska inte vara några konstigheter alls. I beställningsflödet har jag bestämt för mig att du anger ditt användarnamn till själva "mitt Comviq, men annars finns ju redan numret där i vilket fall.
    Det borde gå helt utan problem, men ibland har Comviq en förmåga att klanta till sina fakturor och beställningar och om det händer kommer du att behöva konatakta kundtjänst, men det för det allra flesta löper det på utan några som helst problem.