Problem: Chromecast ansluter direkt.

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av sunemangs, 15 okt 2016.

  1. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Tjo, märkt av senaste veckan eller dylikt att då man trycker på castikonen i tex youtube så istället för att få upp en ruta så försöker den ansluta direkt. Tror det hänt på andra appar också. Både på en Nexus 5X och en Nexus 7 2013.

    En gång startade jag youtube på luren, valde castikonen och den började skicka till den andra chromecasten jag har som jag aldrig skickat till från telefonen. Dvs så fort man nuddade ikonen uppe till höger så anslöt den.

    Fabriksåterställt plattan, dock inte chromecasten(v1) utan bara startat om den utan någon skillnad.

    Någon annan som märkt av liknande och isf löst det eller vet vad felet ligger?

    Är det någon ny feature google lagt in? Känns ju inte genomtänkt isf då man inte kan välja vilken chromecast man ska skicka till om den börjar skicka direkt till chromecast nr1 så fort man bara rör castikonen. :)
     
  2. Zastoff

    Zastoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1c
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5
    Platta:
    Sony Xperia tablet Z
    Testa att rensa cash data och inställningar för youtube appen i inställningar / appar där kan man ju rensa data för varje app eller standard inställningar för appen

    Med vänlig hälsning Zastoff
     
    sunemangs gillar detta.
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Kolla att du har senaste versionen av både Google Cast och YouTube-appen. Vill minnas att jag hade liknande problem med min Cast tidigare, men inte längre.

    Annars kan du testa att återställa Google Cast-dongeln.
     
    sunemangs gillar detta.
  4. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Cache glömde jag nämna att jag redan hade rensat utan framgång.

    Återställde Chromecasten och blev inte bättre, rensade data för Youtubeappen och det verkar fixat problemet. Rätt skumt att det kom samtidigt på 2 olika enheter.

    Edit: Det fixade bara problemet en gång typ(skumt), kanske bara hade en cc inkopplad, kommer inte ihåg.
    Alla andra appar fungerar som de ska där en ruta kommer upp och man får välja vilken cc man vill casta till, bara youtubeappen som ansluter direkt och till fel cc.

    Så med tanke på att det är lika på 2 olika enheter och varenda app(testade typ 6st) fungerar förutom youtube så är min slutsats att det är youtubeappen det är fel på. 2.4ghz eller 5ghz spelar ingen roll på platta/telefon.
     
    Last edited: 29 okt 2016