Chromecast funkar inte utan wifi?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Oceanic, 18 apr 2016.

  1. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Hur tänkte du få internet/nätverk till ChromeCasten?

    Har du mkt surf på mobilen ärde ju bara å köra den vägen.
     
  2. Henet

    Henet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Eller Hur!!!! Hur fantastiskt användbar-o-bart!!! Med tanke på hur mobilabonnemangen är numera med, som jag har, 100gb och 140 mb/s minst så är det förlegat med hemma Wifi. Förlegade är även de som då tycker att man ska tycka att Chromecast med deras Wifi hittepå-grejer är acceptabelt!!! Hur tänkte NI!!!?? För att ni tänker är ju otänkbart!! Självklart att men ska kunna, som gick i tidigare versioner!!! Direkt från Samsung S6 edge till Grunkan baktill! Kunna använda sin hotspot till Chromecast. Funkade ju finfint med samtliga appar, SvT, Youtube, Facebook, Spotify.. Va fan hände där!?! Ni som snackar att 'läs villkoren bla bla' fattar ju ej och finner sig i skiten som är orimligt i dagens läge!!! Pöss
     
    Last edited by a moderator: 5 aug 2017
    andza gillar detta.
  3. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    öppna en gammal tråd som första inlägg! inte läsa och försöka förstå informationen i tråden. inte förstå tekniken eller vilja läsa sig till hur tekniken fungerar. komma med påståenden som inte är sanna.
    luktar troll lång väg enligt mig, jag rekommenderar dig att antingen köpa en appletv och krypa tillbaka under din sten eller försöka gnälla direkt till google istället.
     
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Last edited: 4 jul 2017
  5. Husbilskalle

    Husbilskalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Chromecast funkar visst på mobil, men man måste ha två mobiler när man konfigurerar pucken. en som man använder som router. anslut den andra med lösen ordet routen skapat. Ladda ned Google home konfigurera den så får du upp den mobil som är router och kan ansluta mot den. Funkar klockrent.
     
    ef98dpa gillar detta.