Problem: Clear View Cover problem S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Enem64, 22 maj 2015.

  1. Enem64

    Enem64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Min S6 32 gb tappar kontakten med Clear View Cover ett par ggr om dagen, när det händer så försvinner Tillbehör i Inställngar??
    För att få tillbaka allting får jag ta av skalet och starta om telefonen och sedan sätta tillbaka det, då kommer Tillbehör tillbaks i menyn!
    Finns det fler som har samma problem?
     
  2. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken färg på skalet har du?
    Jag köpte silver först. Funkade i några dagar, men tappade den funktionen med att tända och släcka skärmen. Funkade ibland efter man tagit av skalet och satt tillbaka det. Gick tillbaka till kjell.com där jag köpt skalet, fick testa 2 silvriga och 1 guldigt skal. Samma problem. Gick bort till Tre's affär, där jag köpt telefonen, då jag trodde telefonen var problemet. Fick testa ett blått skal, den enda färgen de hade inne. Fungerade klockrent. Gick tillbaka till kjell.com och reklamerade skalet, tog sen in på teknikmagasinet där de hade det blåa skalet också. Testade den, fungerade klockrent, så jag köpte den. Detta är över en månad sedan, har inte haft några problem alls med det blåa skalet.
     
  3. Enem64

    Enem64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Det är ett blått (svart) skal jag har problem med!
     
  4. Zhacha

    Zhacha Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2013
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  5. errek

    errek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Knappast så det skall behövas. Säljaren rekommenderade varmt detta skärmskydd så självklart köpte jag det, för en hutlös summa. 344 spänn är galet för det rangliga eländet.

    Har i alla fall mailat Samsung-supporten nu och hoppas på bra respons.

    Första gången jag köper en Samsung och efter 2 (!) dagar så ser skärmen ut som en tandskärmsstänkt spegel. Blä.

    Se upp för Clear View folks!
     
    Zhacha gillar detta.
  6. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    http://www.sammobile.com/2015/06/02...y-s6-units-scratched-by-the-clear-view-cover/
     
  7. errek

    errek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hm. Inte dumt med ny skärm men känns ändå dumt. Får väl ringa de där tjommarna på Samsung. Antar att de inte står för telefon under tiden? Har en Nexus 4 med en batteritid på en kvart, min HTC One M7 brann - därav denna telefonen. Så. Hur lång tid kan ett byte av skärm ta? Känns som man tar upp detta efter semestern.
     
  8. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 843
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Inte en aning faktiskt. Iaf inte vad gäler S6an.

    När jag fick byta skärm på S4'n så fick jag ingen ersättningstelefon från Samsung men Wbhallen som sålde mig luren diskuterade om en eventuell lur om jag lämnade in den hos dem.
     
  9. Enem64

    Enem64 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag fick ett nytt skal för ett par veckor sedan utan att behöva skicka in det gamla, och nu fungerar det hela tiden! Så troligen var det ett känt fel i någon första upplaga!
    Jag har inga problem med repor, vare sig med det första eller det andra, det kanske beror på hur mycket grus man har i fickan? :-)
     
  10. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Har nog inget med det att göra, kollegan hade detta skal och var EXTREMT försiktig ändå, hade den aldrig i fick osv ändå fick han hela skärmen full med repor. Jag skulle gissa på att själva plasten repar skärmen på nått vis när den rör sig.

    Skulle ALDRIG använda Clear View Cover, hoppas verkligen att dom drar tillbaka skalet för det är produktionsfel anser jag.