Problem: Cm10.1 ger dåliga kamerabilder och fokus i övrigt sämre

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Dahx, 2 jul 2013.

  1. Dahx

    Dahx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Efter mycket om och men så bestämde jag att installera cyanogenmod 10.1 stable som just verkat komma ut. Det blev en enorm skillnad, framförallt i att systemet är otroligt mycket snabbare och att surfa med den inbyggda webbläsaren eller opera mobil Classic går underbart skulle jag vilja säga jämfört med tidigare, jag gav nästan upp på version 2.3.3 gick som sirap. Dock så märkte jag först nu att fokus i systemet inte alls är samma som stock 2.3.3. Ja du får plats med mera på skärmen men det är lite suddigare, inget jag direkt märkte förrän jag tittade på samma mobil med stock, den är knivskarp. Sen när det gäller kamerabilderna och här vill jag gråta lite ty de har blivit mera "suddiga" och inte alls samma fina skärpa och samma tryck i färgerna, det har blivit lite urvattnat och som att bilderna har en "film" över sig.

    Så är det flera som upplevt samma sak och finns någon lösning?. Å ena sidan fungerar telefonen kanon i flytet och normalt (spelar inte) å andra sidan inser jag att jag saknar en kamera som är okej (ja jämfört med stock). Kanske kan man om någon vet installera original kamera apk om någon har?? är det så att i stock är den helt enkelt kalibrerad mycket bättre.

    Sen verkar Cm10.1 dra en hel del ström också men...

    Bara om någon har något att tillägga med info eller konstaterade hur ni upplever det eller lösningar.
     
  2. Nisse977

    Nisse977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag uppdaterade från CM 10 till CM 10,1 så fanns inte längre mitt googlekonto kvar, och därmed funkade inte gmailen osv. Kan inte heller lägga in nått konto...??? Försökte lägga tillbaka CM 10 igen, men då stannar telefonen i uppstartsläget, ska försöka lägga tillbaka CM 10,1 igen...... :(

    Fick lagt in 10,1 igen och då funkar telefonen igen, men det är nått mupp med googlekontot alltså..? Det går att lägga in Exchangekonto men inte googlekonto?? Kanske fattar jag inte hur man ska göra. Detta innebär i alla fall att jag inte har nån gmail, googleplay, hangouts, inga kontakter osv osv
     
    Last edited: 4 jul 2013
  3. Dahx

    Dahx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kamera installation och basband.

    Jag hittade original kamera.apk från en annan galaxy s1 men den går inte att installera. (ja jag har bockat bort installation av okända källor och så). Den säger bara att "Programmet har inte installerats". Har jag missat nått här??
    Sen har jag upptäckt att min basbandsversion är:
    I9000XXJVT
    men orginalet i version 2.3.3 är:
    I9000XXJVO

    Kan det vara därför som batteriet tar så mycket ström och slut direkt?.
    Kan man genom Clockworkmod installera en ny om man hittar den eller finns den filen också på en gammal s1 a någonstans?.

    Ja det är synd att kameran blivit så dålig och färgerna helt tvättade. Jag hittade iof att man kunde gå in och ställa färgerna. Kanske finns någon som vet hur man ställer detta så man får tillbaka "trycket och skärpan" i displayen.
     
  4. Nisse977

    Nisse977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick ordning på telefonen. Visste inte att man var tvungen att göra reset och lägga in Gapps efteråt. Men nu är det löst. Då kom det fram förfrågan om Googlekonto :)
     
  5. Dahx

    Dahx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va bra :)

    Hej, skönt det ordnade sig men ditt google konto. Det här är också första gången som jag gjort något sådant så man är rätt osäker på vad man egentligen håller på med, lite i taget men tar tid att läsa på.
    Har iaf kommit vidare och kan se att telefonen drar ca 6-8procent av batteriet i timmen när man inte rör den alls. Just batteriförbrukningen är en stor nackdel. Jag får helt enkelt köpa ett nytt ty kanske är det rätt gammalt nu efter 3 år. Ett annat scenario är att jag får försöka byta ut modemet till den som var original enligt ovan jag skrivit, var och hur jag hittar en sådan vet jag ännu inte. Dock är det ett fantastiskt flyt i s1:an nu :) när man kan sitta i vägguttaget :(.
     
  6. Dahx

    Dahx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hitta XXJVO modemet

    Hej,
    Någon som vet var jag kan hitta XXJVO modemet som är original i sgs1 ? version 2.3.3

    Behöver prova om det kan vara orsak till hög batteriförbrukning då jag har XXJVT nu. Kör CM10.1 och behöver .zip fil att köra i CWM om jag förstått det rätt.

    Om jag nu hittar filen måste jag ta ut externa sdkortet och simkortet när jag gör det eller...??