Cmore appen och root

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Berg82, 1 mar 2016.

  1. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Någon som vet hur man får Comhem play och Cmore play att fungera med root? Jag har installerat RootCloak men funkar inte. :(
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Testar att skriva om vad ni vet i denna tråden.

    Jag har själv kört root och Xposed i många år, och även haft problem med CMore och TV4. Cmore bättre än TV4, för där har jag så gott som alltid kunnat starta sändningen direkt på Chromecasten utan att behöva så bilden på min telefon.

    I vilket fall som helst, så verkar det inte som jag någonsin fick RootCloak att fungera, och har på senaste tiden dessutom använt mig av Magisk (ni som inte vet får själva kolla upp). Kortfattat kan man med Magisk modifiera /system utan att det i själva verket görs, vilket också gjort att man kunnat dölja root osv.

    Senaste versionen fungerade bra för att dölja sig mitt SafetyNet, som är det skydd som Android Pay och POGO använder sig av, tills de uppdaterad SafetyNet igen.

    I vilket fall som helst, så kör jag SuperSU som root och ChainFire's egna suhide som komplement, och detta är sedan uppplockat av Magisk.

    Root Validator upptäcker jag har root (som det ska) tills jag blockerar det med suhide, då upptäcker den inte.

    Nu till det konstiga. Innan, när jag egentligen inte dolde CMore (eftersom RootCloak ej fungerade så bra för mig troligvis) så laddade en film hela tiden, utan att nått hände.

    Nu när jag blockat CMore, så crashar antingen appen utan felmeddelande, eller så kommer det ett felmeddelande (så någon skillnad är det mot när jag inte verkar som jag försökte dölja root).

    Men, hur fan upptäcker CMore root nu då, när jag uppenbart kan dölja det för appar som bokstavligen finns till för att validera root? Kan ju tillägga att jag rensat data för appen varje gång.

    Om CMore anser jag redan har kört på för många enheter (max 5 väl) borde appen väl säga det?

    Någon som har lite koll på detta? Jag ska testa göra samma sak med TV4 nu och se vad som händer där..

    /Söder
     
  3. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Att slänga ut till Chromecasten via Cmores app funkar bra. Men vill kunna kolla i telefonen också. :(
    Viaplay funkar hur bra som helst. Och Netflix. Cmore är idioter.
     
    söder gillar detta.
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

  6. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Saxat från:
    https://swedroid.se/forum/threads/tips-doelja-root-foer-enskilda-appar.106140/page-2
    "Hej Johnny,
    De surfplattorna vi har stöd för idag är Samsung, iPad och Sony, då med android och iOS.
    Övriga märken har vi inget officiellt stöd för, därav felmeddelandet om att enheten är rootad.

    Med Vänliga Hälsningar
    Robin - C More Kundservice"

    Kan detta verkligen stämmma och kan det kanske gälla även telefoner som inte är av ovanstående märke?
     
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Har en asus-platta och Cmore funkar bra på den. Funkade även bra på min Oneplus 3 innan jag rootade.
     
  8. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Detta är min senaste mailkonversation med C More gällande problemet, där jag också försökte få lite mer info gällande vad det är C More inte gillar.

    Till saken hör det att min telefon ÄR rootad med SuperSU systemless, suhide, kör Magisk, och via Magisk även Xposed systemless. Eftersom jag lagt till C More som att det inte ska upptäcka root, och jag dessutom får olika sorters fel om den finns tillagd där inte inte (om jag ej döljer root för C More, står det bara och är svart och laddar hela tiden. Döljer jag så crashar appen med ett felmeddelande eller jag kommer bara tillbaka till hemskärmen), så tror jag det är något annat fel.

    Mailen:
    Jag:
    Jag har version 1.3.2 och kan ej spela upp filmer och live sport.
    Är det något med att min telefon ej stöds, eller vad gäller?

    C More:
    Senaste Android-versionen av C More appen är 1.3.2. Får du upp något felmeddelande? Har du provat att radera och installera appen på nytt? När du installerade appen och startade första gången, accepterade du de alternativen som dök upp?

    "Jag svarde på dessa frågor med:"
    Det är den jag har. Inget felmeddelande. Antingen tas jag bara ut till min hemskärm, eller så kommer det ett meddelande att appen crashar.
    Ja
    Ja
    Ni kanske ska lägga mer tid på att få appen att fungera på alla telefoner, istället för att jobba på att stänga ute de som kör root, vilket jag också läst ni sysslar med.
    Era konkurrenter som Netflix och Viaplay accepterar de som kör root på sina telefoner.

    C More:
    Jag vill först be om ursäkt för ett försenat svar.
    Det stämmer att vi inte har något stöd för rootade enheter. Så om din telefon är rootad kan du inte spela upp vårt innehåll i den.
    Ha en fortsatt trevlig Måndag!

    Jag:
    Min telefon är ej rootad, men jag vet att ni sysslar med sådant. Något era konkurrenter inte gör.
    Så, vad är det som gör att det ej fungerar för mig. Vilka sorters "root" letar ni efter. Finns det några andra appar eller trix som ni letar efter som skulle hindra appen att fungera?

    C More:
    One Plus One ska vid köp inte vara rootad, däremot skulle du ha gjort något med den så den klassas som rootad kan vi inte hjälpa dig.
    Jag känner inte till något "icke-rootings" -program som skulle kunna se till så att detta sker, känner du själv att du kanske har något sådant program/app i din mobil?
    Däremot så kan det vara så att OPO kör med testnycklar och vi håller på att titta på lösningar för detta och kan ge avslag pga det, dock tittar vi på lösningar för detta.
    Om du har en chromecast så testa casta över den med din One plus one.



    /Söder
     
    Last edited: 14 okt 2016
  9. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Oj! Jag kan tillägga att jag för första gången på, jag vet inte hur länge, fått C More att fungera på min telefon igen.

    I tråden http://forum.xda-developers.com/apps/supersu/suhide-t3450396 pågår det ständigt en diskussion angående hur man ska komma runt SafetyNet, det skydd som bland annat Android Pay och PoGo använder.

    Föga intressant för mig egentligen, eftersom AP inte fungerar i Sverige och PoGo har jag inget intresse av, men ändå intressant att deltaga.

    Min egna setup har varit att jag varit rootad med SuperSU 2.78 SR1, kört samma utvecklares tillägg suhide 0.55 (delvis ett tilläggsscript 06suhide) och även tillägget Magisk och där också Xposed 86.6 systemless.

    Från och till har denna setup kringgått SafetyNet, och med suhide GUI har jag enkelt kunna dölja root från diverse appar (jag har mest testat på appar som faktiskt testat om man har root).

    Dock har detta aldrig fungerat för mig på C More.

    Nu i dagarna har det återigen varit ganska aktivt i tråden ovan, ty SafetyNet inte gått att kringgå. Dock visar det sig att det finns en app som heter Root Switch (lite svår att hitta, man får gå via ett kinesiskt forum på asus.com av alla ställen, senaste versionen är 1.2.9.1), som verkar kunnat kringgå SafetyNet fortfarande.

    Om det är ett komplement till suhide (som i sig inte klarar av att kringgå SafetyNet länge, men gjorde det innan), eller om Root switch klarar sig själv, det vet jag inte. Jag kör i alla fall båda nu.

    Det intressanta är att även när jag klarade SafetyNet-testet förut (innan de uppdaterade sig senaste gången), så fick jag inte C More att fungera med videos på min telefon. Även om C More var angivet att döljas från root med suhide. Det var som att C More lyckades hitta min root även bättre än Googles egna utvecklade system.

    Dock nu när jag kör root switch (vilket i sig är mer omständigt eftersom man stänger av hela telefonens root, inte bara för specifika appar) så kan jag starta videos på C More.

    Så, för de som kör root och precis som jag kanske egentligen mer bryr sig om t.ex. C More framför AP och PoGo, så testa detta.

    /Söder
     
  10. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Måste man starta om telefonen varje gång man switchar med root switch?

    Lyckas inte hitta appen dock...
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Nej, behöver inte starta om. Det ska även gå att sätta på root utan omstart, men det krånglar lite för mig.

    https://www.asus.com/zentalk/tw/thread-173542-1-1.html

    Jag tror man fortfarande behöver ha suhide installerat tillsammans med SuperSU 2.78 SR1, och att denna app inte fungerar helt själv med root.

    /Söder
     
  12. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Någon som lyckats få till någon ny lösning?
     
  13. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Efter dagens uppdatering av Cmore kan jag titta på saker i telefonen trots Root!
     
    antonholmstedt gillar detta.
  14. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Fantastiskt.

    /Söder
     
    difference gillar detta.
  15. Gilmour

    Gilmour Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Blunden> du är ett geni!! Jag hann testa din app eller apk-fil i ca två veckor och den funkade klockrent på min platta. Nu har ju cmore tyvärr kommit med en uppdatering av sin app så den funkar tyvärr inte längre :(
    Kan du göra en ny? Det skulle göra mig överlycklig. Jag lovar att donera en rimlig summa pengar för arbetet och det hoppas jag andra somladdar hem apk-filen också gör. Alternativt om du lär mig hur man gör om det är möjligt, så vore ju det än bättre. Jag har hyfsat kunnig inom området och rent tekniskt ;)
     
  16. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Cmore funkar utmärkt med root sedan några veckor tillbaka. Läser du inte ovan?!
     
  17. Gilmour

    Gilmour Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet är inte att jag kör en rootad platta utan en importerad platta som cmore-appen påstått att den är rootad. Min platta har inte funkat med cmore-appen tidigare veckor men har funkat att styra chromecast med, med den nya cmore-appen som jag tog hem idag funkar inte ens det. Därför ber jag nu geniet Blunden att åter göra en "modify"
     
  18. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ok. Sorry. Tänkte på att tråden handlar om Cmore och root. ;) Lycka till!
     
  19. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Nja, jag skulle väl kunna kolla på saken. Kommer inte ihåg exakt vad jag ändrade men går väl att lista ut igen. :)
     
  20. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Varför håller ni på? Appen funkar med root nu ju?