ROM: codenameandroid - ICS med extra allt

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 8 feb 2012.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med 2g/3g vilken version kör ni?
     
  2. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag har också problem med 3G. 1.4 och senaste Semaphore.

    Sent from my GT-i9000 using Tapatalk
     
  3. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Jag kör inte AOKP, utan jag kör codenameandroid 1.4, den är en av länkarna på förstasidan

    Sent from my ASUM GS!
     
  4. Fakka-ur

    Fakka-ur Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma här med 2g/3g försvinner och kommer inte åter förens jag bootat.
    Riktigt irriterande tbh.
     
  5. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Chattar med en kille nu som hävdar att den senaste builden av CNA fixar alla problem med RIL (3g, m.m.).

    Han har gått med på att ge den till mig. På forumet länkar han bara till källkoden.

    Ska kanske flasha den.
     
  6. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Och du har inga problem med 3g?
     
  7. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
  8. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag ska sammanfatta lite skillnaderna för mig mellan OneCosmic 4.2 (med deras egen ROM) och Codenameandroid 1.4 (med Semaphore 0.8.1).

    OC var för mig klart långsammare än min stock Gingerbread. Riktigt riktigt laggigt. Bara ICS i sig - som är totalt underbart! - kunde få mig att fortsätta använda detta. Batteriet tog slut på två timmar med intensiv användning. CNA är tvärtom ungefär dubbelt så snabbt som stock GB. Jag har aldrig haft min SGS så snabb, inte i närheten (jag hade snabbhet vid installationen redan innan Semaphore-kerneln f ö). Batteritiden tycks vara ungefär som stock GB, kanske lite bättre men svårt att säga. OC hade en blinkande Wifi-indikator som inte försvann ens med 4.2. Det problemet finns inte i CNA (f ö funkar WiFi fint i CNA). CNA har mer inställningsmöjligheter, efter vad jag förstår. Varken i OC eller CNA fungerar tethering, varken med USB eller WiFi.

    Data med 3G kan komma och gå lite grann i känsliga situationer med CNA. Kanske värre är att jag har förseningar i starter när jag använder t ex webbläsare. När väl dataöverföringarna kommit igång är allt ok. Men jag kan få vänta initialt lång tid för varje sida. Det kanske handlar om micro-problem med 3G-datakommunikationen. Eller så är det något i just de processerna (handskakning, typ) som OS:et inte hanterar så bra ännu i denna CNA-version. Detta var bättre i OC; där var inga sådana problem.

    Med hjälp av Semaphore överklockade jag processorn till först 1100 MHz och det gick bra. Men vid 1150 MHz fick jag omstarter. Kanske får man det också på 1100 om man använder den lite mer än jag. Jag återställde till 1000 ganska snabbt och har hittills inte haft en enda omstart.

    F ö råkade jag först installera CNA utan att wipea något! Hoppsan. Och det gick utmärkt. Men jag gjorde ju strax om det med full wipe för att eliminera detta som en möjlig orsak till problem.
     
    Last edited: 22 feb 2012
  9. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kör du Dax elle Be18s CNA?

    Jag kör Be18 och den är extremt snabb. Verkar dock dra mer batteri även om mitt kanske är felkalbrerat efter flashningen.

    Står att OS använt 43% men det kanske var en bugg hur det visas.

    Sen är 3g-problemen ganska stora. Någon ny build som inte släppts men som en kille kompilerat fixar tydligen detta.
     
  10. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag var inte ens medveten om en sådan skillnad. Men ja, jag kör en version som lagts upp av DaxInfinity (länken till den är den som finns först i denna tråd).

    [Jag surfade lite på Be18, men hittade inte direkt huvudsidan för hans CNA. Om någon lite snabbt kan lägga upp en länk här till hans ROM:ar så gör gärna det.

    Sorry, länken fanns tidigare i denna tråd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501078]
     
    Last edited: 22 feb 2012
  11. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501078
     
  12. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Här är hans ROM där 3g m.m. ska funka. Hinner inte flasha den själv nu.

    Den behöver tydligen en annan kernel för att funka optimalt + Gapps.


    Edit: Kan någon göra mig en tjänst? Jag är inte hemma nu så om någon kunde ladda ner filen och ladda upp till t.ex. Mediafire? Vill helst inte länka till hans dropbox. Tar bort länken sen.
     
    Last edited: 22 feb 2012
  13. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    "En annan"? Vilken? Jag ser ingen extra info. Och jag gillar inte direkt att behöva byta från Semaphore. Sedan vet jag inte hur bra det är att byta fram och tillbaka mellan de två CNA:na, men visst, det är väl som mellan alla andra ROM:mar; det ska funka. Men då vill man inte behöva byta kernels, tror jag, av bekvämlighetsskäl.

    I övrigt riktigt fint att så här lite extra tidigt få denna kanske första helt 3G-fungerande CNA-ROM:men på länken ovan! Här är länken så som jag lagt upp den på MediaFire, så som du ville: http://www.mediafire.com/?p1j4eo7ac1fl054
     
    Last edited: 22 feb 2012
    Tom200 gillar detta.
  14. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tack!

    Han gav mig lite dålig info men jag frågade om det gick med den kerneln du nämner (0.8.1.). Han skrev inget om att det inte skulle fungera. Han skrev också att denna build i bästa fall kan ses som en nightly.

    Idag har min också fungerat bättre med 3g. Så får se hur den håller sig annars får jag prova denna.
     
  15. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Här är vad killen skriver:

    " I can give you a raw nightly build for now. I recommend to use a different kernel, because I experienced all kinds of strange stuff using the original one before. Haven't tried it on this build though. You also need Google apps of course.

    Can you handle that ?

    Maybe if the official takes a while, I'll put some time in a complete rom. Or I post the nightly build, not sure yet."

    Han hävdar även att alla problem med 3g m.m. är åtgärdade i källkoden.
     
  16. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

  17. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Jag körde precis in denna ROM och har nu stött på 2 irriterande problem. Låskärmen funkar inte. Låser direkt upp till menyn / appdrawern. Home knappen har slutat att fungera. Någon som har en lösning? Tacksam
     
  18. tjusig_

    tjusig_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har likadant..

    Edit: Nu ljög jag, jag flashade GAPPS som finns i CNA tråden på XDA och rebootade helt plötsligt fungerar allt som smäck..
     
    Last edited: 24 feb 2012
  19. Limpa

    Limpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har det ordnat sig?

    Annars - flasha om enligt instruktionerna med att starta om efter första boot o.s.v.

    Efter det så, som sagt, installa Gapps-paketet. Kan nog bara göra gott.

    mvh
    //
     
  20. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    Löste sig genom att jag fick flasha versionen innan och sen flasha över som en update. Tack ändå!

    Dock har jag stött på ett nytt problem. Externala sd kortet verkar det vara konstigt med. Bilderna i galleriet hittas men ändå inte (dom dyker upp som svarta) Musiken som ligger där går inte att spela upp (den hittas men ändå inte). Dock hittar jag allt när jag kollar med en filhanterare. Tror detta har med att det är mountat som /emmc istället. Hjälp på det tack. :)