[Comviq] Nya fastpris 20gb 295kr/mån

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Blezzed, 29 maj 2016.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Som jag skrev innan står inte detta beskrivet på hemsidan. Kanske man måste göra detta via telefonsupport som är det ända jag testat.

    Om man är 55 plus som jag el. student och man har ett fastpris 7GB så kan man ringa support och uppgradera till 20GB för 50 extra, alltså sammanlagt 245:- som jag skrev innan. Om det funkar att göra direkt på mitt konto vet jag inte eftersom det inte står så där.

    Vet att det är så eftersom jag nyligen fått ändrat två abonnemang genom telefonsupport. Detta var även vad man upplyste mig om när jag köpte två telefoner med fastpris 1GB surf för 145:- plus 40:- för telefon, att jag kunde uppgradera det till 3GB utan kostnad alltså samma 145;-, el. 7GB för 50:- extra, el. 20GB för ytterligare 50:- extra alltså 245:-, efter att telefonnumret blivit aktiverat, fungerade inte att göra direkt vid köp av telefonerna.

    Förövrigt upplever jag numera telefonsupport på Comviq väldigt bra, minns lika hjälpsamma och trevliga som på tele2 som vi haft i flera år tidigare
     
    Last edited: 13 nov 2016
    Francis gillar detta.
  2. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Får kontakta Comviq per telefon imorgon. Via chatten fick jag inget sådant alternativ då jag undrade om 20GB.
     
  3. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Screenshot_20161113-115959~01.png
     
  4. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Det är ju helmärkligt att det på mammas "mitt konto" inte finsns det alternativet...sjukt!
     
  5. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Så här ser det ut på mammas...har inte det du har Mrhoyt.
     

    Bifogade filer:

  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ring Comviq imorgon så fixar dom det. Är din mamma 55 plus är jag ganska säker på att hon får ett 20GB fastpris för 245:- enl. den information jag fått.
     
    bernard gillar detta.
  7. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Yes, ska göra det. Återkommer imorgon med info om hur det gick.
     
    bernard gillar detta.
  8. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Gud vad irriterad jag blev idag. Pratade med Comviqs kundtjänst i över 30 minuter utan att komma någonvart egentligen.

    Pratade först med en kille som informerade mig att man inte kunde uppgradera till 20 GB på hemsidan/mitt konto utan att man var tvungen att kontakta kundtjänst. Efter det så skickar han min mamma en länk som hon skulle aktivera för att uppgradera till 20. Som tur var läste mamma vad som stod och det framgick då att det inte var någon seniorrabatt utan att det skulle kosta 295kr. Jag ringde då tillbaka och hamnade hos samma kille som sa att han hade missförstått mig och trodde att jag ville teckna ett nytt abonnemang och att det var därför han hade skickat just den länken. (Rent skitsnack då han ju själv sa att han såg vilket nummer det gällde och att det numret var kund hos Comviq och att det handlade om att uppgradera ett seniorabbonemang).

    Han kopplade mig vidare till en kollega (som för övrigt sa att hon hette Svensson i efternamn men hade svårt att både prata svenska och förstå allt jag sa. Helt oväsentligt kan tyckas att jag skriver det här men till saken hör ju att Comviqs kundtjänst är den enda väg man kan gå för att uppgradera till 20, enligt den första jag pratade med, och då måste företaget väl se till att det går att kommunicera med den som sitter i andra änden av samtalet) som skulle hjälpa mig. Efter mycket om och men sa hon att det gick att uppgradera till 20 och att det borde vara 50kr billigare då min mamma är 60+. När hon dock skulle rabbla upp all info sa hon först 245kr, men sen plötsligt ändrade hon sig till 295kr. Sen blev det en massa blablabla och resultatet av det hela blev att man INTE kunde få seniorpris på 20GB utan att det skulle kosta 295kr. Att någon annan skulle ha fått det för seniorpris sa hon kunde bero på att det kanske "hade varit som mellandagsrea", vad det nu skulle betyda.

    Det ska alltså inte vara möjligt att få 20GB till lägre pris än 295kr hos Comviq. Då jag ju vet att det finns de som har det tycker jag att det är mycket märkligt...
     
    inact_0049 gillar detta.
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Skaffa samma senior abonnemang hos Tele2, kostar till o med lägre .. 239kr med bättre kundtjänst och dessutom så har de butiker överallt i Sverige
     
  10. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Låter märkligt, el. att du bara haft otur med vem du fick prata med. Har själv varit i kontakt med många olika på telefonsupport och alla har varit väldigt vänliga, hjälpsamma samt haft klart för sig.
    Själv hade jag inte gett mig utan ringt upp igen i hoppet om att få prata med nån som har klart för sig om vad som gäller.
     
  11. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Mamma orkar inte med att byta simkort :P annars hade jag bytt till något annat. Sen har hon också min pappas telefonnummer registrerat på sitt namn hos Comviq så tror inte att hon orkar med att byta. Får se hur vi gör.

    Tack för all hjälp allihopa!
     
  12. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Comviq verkligen trollade bort sig själva. Det slutade med att dom ringde upp mamma och erbjöd henne det vi hade frågat om och blivit nekade 10 gånger (minst). Det var visst en så kallad "platsansvarig" som kunde utfärda den dealen där det ingick 20GB för 245kr. Men nu var det för sent. De borde se till att anställa lite mer kompetenta människor istället för okunniga språkmarodörer.

    Nu har hon bytt till Hallon istället. Hon har 3 via jobbet så hon har inga problem med deras nät eller så och vad gäller kundtjänst är det ju jag som åker på smällen :P
    Hos Hallon fick hon 22GB för 149kr i 4 månader och efter det så kan hon behålla samma mängd för 249kr eller så kan hon få 8GB för 99kr i 3 månader för att sedan kosta 199kr.
     
    Moby gillar detta.
  13. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Haha nu har dom ringt tre gånger för att försöka locka tillbaka morsan som kund nu när hon väl bestämde sig för att flytta till en annan operatör. Det är så roligt att höra hur de helt plötsligt försöker övertala mig med de argument som jag angav då jag ville uppgradera det hon hade då. de jag pratade med påstod att det "bara inte går" att göra på det sättet. Nu verkar det mer än görbart.

    Och otrevliga blir dom också. Som att man är skyldig dom att vara Comviq/Tele2 trogen. För ett antal år sedan, innan dess att jag flyttade och var borta i några år, tyckte jag att Comviq/Tele2 var överlägsna på kundtjänst. Min erfarenhet sen jag kom hem är att man varken är bäst på datamängd, pris, hastighet, täckning ELLER ens kundtjänst längre. Vad gäller det sista kan det inte bara vara en slump då jag pratat och chattat med folk från alla de stora operatörerna... Comviq hsr utstrålat inkompetens och ignorans. Inte alls bra om man vill behålla befintliga kunder.
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 252
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Du är inte tvungen till något, du har redan flyttat numret till en annan operatör, stanna där och testa.
     
  15. nexusS

    nexusS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    307
    Operatör:
    Comviq

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Står samma på min Comviq-sida....
    Trött på att alltid köpa till extra surf? För bara 100 kr mer i månaden (totalt 295 kr/mån) får du hela 20 GB surf istället för nuvarande 7 GB

    Jag har student, ska jag ringa in och fråga om 20GB för 50kr extra eller är det ingen idé?
    Mitt Mecenatkort gick dessutom ut i september, tror ni de bryr sig?
     
  16. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Du kommer inte få ngn studentrabatt på 20gb. Iaf inte till en början. Kanske om du tjatar och håller på. Byt till Hallon. Det är ett bättre alternativ. Bytte åt morsan och när jag såg att sllt funkade som det skulle så bytte jag själv också. 99kr för 22gb i 4 månader, sen 299kr. Har bättre täckning där jag rör mig än jag haft i andra nät. Det sistnämnda beror ju givetvis på var man rör sig etc. På Hallon kan man dessutom få en del andra rabatter och cashback etc.
     
  17. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Då är detta abonnemanget med 20 GB officiellt lanserat och går ju att välja på Comviqs sida både separat och med telefoner. Känns dock som både Hallon och framförallt Vimla har betydligt mer intressant erbjudande ifall man bara är ute efter ett abonnemang iaf.
     
    Kingson gillar detta.
  18. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Skillnaden mellan comviq och tele2 när det gäller studentpriser är att tele2s rabatt gäller bara i 24 månader medan comviq ändrar inte priset så länge du inte ändrar abonnemanget även om du inte är student längre :)
     
    night77, bernard och jnsson gillar detta.
  19. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Kan man inte byta från student 195 till 245 om man har bindningstid ?

    Får bara felmeddelande när jag provar på mina sidor, har aldrig vart med om att man inte får byta Uppåt...

     
    Last edited: 1 mar 2017
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Borde du få. Testa o ringa/chatta med dem imorgon så kanske de kan fixa på så sätt :)