Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    självklart är ju nyhetens behag otrolig dominerande i början men jag kommer nog hålla mig på wp7 ett tag framöver just för att oavsett vad du vill göra om vi nu snackar vardagliga svensson-grejer så gör du det så sjutk mycket snabbre och smidigare på en wp7-telefon. Dessutom är det ju snyggt oxå och har inte 80-tals design på allt.
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    I förrgår blev min fru sugen på Lumia 800, vit.

    Diskuterade lite fram och tillbaka, gav ganska mycket beröm angående dess OS

    Men det sprack på 2 punkter jmf med både android och iOS (kör iphone 4 idag)

    *Ville ha större skärm än 3.7", 4" vore precis lagom. Nu såg jag precis att Lumia 900 kommer. Givetvis har den 4.3" och väger 160 gram. Wtf?

    *Utbudet av spel. Draw Something finns inte ens, och det spelar halva Sverige snart

    Förutom det så tror jag att det är en vinnare hos henne som kört både android och iOS nu under 3 år ungefär

    edit: Sen är det ju riktigt synd att det inte ens är qHD-skärm
     
    Last edited: 20 mar 2012
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Vill man lira så är det inte rätt OS. Jag valde inte efter spelutbud direkt :)
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det finns ju mängder med bra spel, de allra flesta har dessutom Xbox Live-stöd.
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    ja, uttryckte mig lite otydligt.

    Det är spel att spela mot andra som är intressant, och hon hittade direkt två som inte fanns. Då kvittar det om det finns 1000 andra spel
     
  6. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Aha, då är jag med! Ja mode-apparna eller vad man ska säga, typ Wordfeud eller Angry Birds, brukar ligga ett bra tag efter på WP. Är hon jättesugen på det ska hon ha Android/iphone. I så fall vore väl en Android på 4" bättre än en iPhone som verkar ha för liten skärm för hennes preferenser?
     
  7. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    För min del är det just 80talsdesign jag tänker på när jag ser wp7. Fyrkantigheten och den blå färgen påminner om basic c64. De stora fonterna som inte ryms på hela skärmen drar mina tankar åt scrollande text vanligt förekommande från scenen på amigademos..

    Så, jo :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  8. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Hon har absolut inget emot android

    Dock verkar ingen modell direkt locka henne. Ajja, vilka modeller får vi ta i en annan tråd

    Skulle utan problem rekommendera WP till diverse socialt nätverkande ungdomar jag känner som faktiskt inte kan ett smack om mobiler i övrigt
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ack du klentrogna :(
     
  10. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Haha..
    Det betyder dock inget dumt. Själv tyckte jag det var roligare att data
    förr på C64/Amiga ;)

    // A
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vi har skrivit en del om wp7 nu & jag måste säga att jag är rejält sugen. Gillar i & för sig att modifiera & greja men känner nu att jag mest blir stressad av det, blir aldrig nöjd lixom. Jag kör wp7 launchern på min Desire S & har nu fått till det riktigt fint med passande ikoner & sånt men jag modifierar konstant, som vanligt.

    Det blir väl inte så mycket av det på en vp7-lur men det jag önskar är detta sanslöst härliga sömlösa flyt som jag upplevt när jag testat den en del i butik nu i veckan, om jag kommer att sakna modifierandet vet jag inte. Kanske jag blir less på den på ett par månader?

    Jag har inte så många måstehaappar men visst är man lite orolig över att det ska saknas något som man blivit beroende av. Har ju haft nåt tusental appar rullande genom lurarna under årens lopp & av de ca 150 jag idag har installerade så använder jag typ fem dagligen & kanske nåt femtontal någotsånär frekvent, resten ligger där & skräpar i fall att...

    Jag är allvarligt talat ganska så less på att måsta blåsa luren & plattan ett par gånger om året för att de ska rulla något sånär bra, att hela tiden vänta på nästa androidversion som ska lösas allt. Jag är tyvärr inte speciellt impad av det jag sett av ICS, företrädesvis på sgs2 & tror inte att jag kommer att bli mer imponerad av det på min Desire S eller Tab. Hårdvaruaccelereringen som det snackades så mycket om, nu får vi iphoneflyt mm, pytsan. Har testat en transformer med ICS & den flöt sämre än min tab vid surfning, ok det var i butik men ändå.

    Huruvida stabiliteten blir bättre med vp7 vet jag ju inte men förutsättningarna är ju större för det genom dess mer låsta os. Jag har ett år kvar på låsning på abonnemanget på min DS & jag tänkte hålla ut men de vetefan, finns ju några begagnade Lumia 800 för hyfsade priser på blocket så vi får se ;)

    Edit : & ja, flytet är sanslöst viktigt för mig. Vet inte varför men varenda litet microlagg stressar upp mig nåt så sanslöst.

    Via Tapatalk.
     
    Last edited: 20 mar 2012
  12. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag brydde mig inte om flytet innan jag började köra min WP på heltid - men nu är det så sjukt viktigt för mig. Jag struntar i quad core och 720p och allt vad det heter. Det gör ont att se lagget... Något måste vara fel med Android när min 1 Ghz 512 MB WP7:a springer cirklar runt min SGS2.

    Angående mobiler så finns ju faktiskt första generationens WP7-mobiler att få väldigt billigt nu. Jag ska själv uppgradera snart och är det någon som är sugen på att testa operativet för en billig peng så tänkte jag kränga min Optimus 7 för några hundralappar. Inte lika flashig som en Lumia 900 men flytet är ändå magnifikt.
     
  13. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har den Mango/7.5? I så fall kan jag vara intresserad.
     
  14. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Japp, självklart. Alla mobiler får alla uppdateringar! Ett till plus med WP.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Samma här faktiskt... Inte bara microlaggen heller. Det jag är mest glad över är att det alltid går snabbt. Jag var så glad när jag märkte att det aldrig någonsin krashade någon app i bakgrunden så att telefonen inte kunde göra det man ville. Det räckte med att något jäklades i bakgrunden så kunde man inte ringa, skicka ett SMS, skriva något på gtalk eller liknande. Nu funkar allt alltid ovansett vad. DET är frihet om något i mina ögon.
     
  16. scanie

    scanie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2011
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nu är en vit 800 på väg! :D Kom på att jag inte hade tagit ut någon telefon från jobbet än så jag hade 2500 att spendera. Totalt betalar jag 800 för telefonen :) Snart ska det klämmas och kännas!
     
  17. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Att det känns snabbt är för att allt döljs av flashiga animeringar.
    Dual/quadcore behövs kanske inte för uit.. men vänta tills det där spelet kommer med vrålsnygg grafik..
    Då är hårdvaran efter.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Det är mer fade bling i vanilla ics tycker jag faktiskt. Men ja absolut men summa summarum skiter man i det när helheten blir enhetlig och det är det inte i android. Men det blir kanske.. I nästa version som vanligt :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  19. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Allt "döljs" inte alls med flashiga animationer.

    Om du verkligen provat WP och navigerar i marketplace t.ex. så skulle du se att det som animeras är själva innehållet och laddas samtidigt som animationen pågår. Du kan till och med trycka på saker under animationens gång och det tar dig dit du vill innan animationen är klar. Det är snabbhet det.
     
  20. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Intressant disskussion som håller bra klass utan allt för mycket pajkastning, det tackar jag för :).

    Tänkte först säga att Nokias Lumia telefoner ser riktigt fina ut och håller hög klass. Det händer att man sneglar på dem lite då och då men huvudanledningen till att jag använder Android är att allting fungerar så pass bra med Googles tjänster. Därför har jag några frågor till er som har en WP7 lur:

    Hur fungerar gmail i WP7?
    Pushas mailen till telefonen och hur är stödet för labels och drafts?
    Samt fungerar det att söka bland alla gamla mail?
    Sedan om man vidarbefodrar andra epost adresser till sin gmail finns det möjlighet att välja någon av dessa addresser som avsändare?

    Hur upplever ni stödet för Google Calander och klarar den av att synka flera kalendrar?

    Sedan finns det någon stöd för Google docs inbyggt eller via appar?

    Tillsist hur tycker ni bing fungerar som sökmotor när ni använder telefonen?Personligen ser jag bing som en av de största nackdelarna med WP7 då bing aldrig brukar ge lika bra svar som Google för mig. Men som sagt WP har många andra styrkor.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.