Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Sjukt skadad har man blivit. Min flickväns SGS2 känns seg. Jag gillar inte mig själv för det men jag förstår precis vad folk menar när de säger att de stör sig på alla microlagg. Uschiamej!

    Eller seg är fel ord. Laggig är nog mer rätt.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Största skillnaden är ju vid surfning, nästan löjligt när jag jämförde med en sgs2 en 4s och en HOX. Det rycker och hackar nåt kopiöst när man vant sig vid Lumian :-)

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det blir ju oundvikligen så efter man använt WP ett tag. Ryckningarna/lagget i Android blir än mer märkbart än innan då man vänjer sig fort vid det fina flytet.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo precis.

    Förstå mig rätt, kritiker, jag gillar verkligen Android. Det stör mig att jag stör mig på att det hackar. Trodde fasen inte att jag skulle bli så skadad men man kan inte göra något på telefonen innan den hoppar till. Känslan är att skärmen inte lyssnar på fingrarna riktigt utan mer lever sitt eget liv! Jävla märkligt sådant vanedjur människan är o_O
     
  5. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Samma upplevelse här - allting bara flyter på. Det spelar ingen roll vad jag gör med mobilen, den fungerar utan att lagga eller blir seg. Webbläsaren fungerar bra fast inte på alla sajter. Gillar också Android men Microsoft har lyckats bra med Windows Phone. Det är väldigt smidigt att skicka bilder via WhatsApp eller MMS. Oerhört praktiskt med kamera-knapp också, kan ta bilder även om mobilen är i låst läge.
     
  6. Lord Router

    Lord Router Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe har med läst den där.. gissningsvis en finnig fjortis som skrivit för att vara lite cool... jag kan hålla med om maximalt 10 saker som skulel kunan störa.. resten är helt whatever.
     
  8. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    117
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vem som helst kan hitta på vad som helst att göra en sådan lista om så länge det inte faller en personligen i smaken. Man märker hur han ansträngt sig för att kunna komma upp i 101 saker då ett flertal punkter är liksom meh...

    Vissa saker är sanna och man håller med om (men nödvändigtvis inte lider av över huvud taget) men andra är liksom helt taget ur luften bara för att han kan. Andra saker kan lösas med ett developer account (typ root) och homebrew appar. Samt att ett flertal av sakerna redan är åtgärdade eller kommer bli åtgärdade i ny programvara.

    Vi snackar om ett ungt OS här. Hade WP varit lika gammalt/etablerat som iOS/Android så hade jag kunnat tagit den där listan på lite mer allvar.
     
    Last edited: 12 maj 2012
  10. Murer

    Murer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Många konstiga saker i den listan. Visst finns det punkter jag håller med om, exempelvis avsaknaden av Sleep Screen som Nokia haft på många lurar med Symbian. Det är förmodligen en begränsning i operativsystemet. Även volymkontrollen som gäller för allt på luren är frustrerande, men fixas förhoppningsvis snart.

    30. No always visible status bar for battery life, signal strength, carrier, 2G/3G wi-fi, Bluetooth on. - Ett stort plus enligt mig. Ett drag med fingret från ovansidan och du kan få tillgång till denna information. Väldigt stilrent.

    57. No flashplayer support. - iOS har samma problem. Och i framtiden kommer Android ha samma problem då ICS är den sista Androiditeration som kommer att ha flash. Förhoppningsvis leder detta problem till att industrin fasar ut flash för saker som det inte behövs till.

    81. Phone cannot be charged when off. - Nej, då startar den. Inget större problem enligt mig. Den enda nackdel med detta är väl om man har en laddare som inte kan leverera mycket ström och man vill ha luren laddad snabbare.

    Dessa är bara ett fåtal jag orkade ta mig an. Många av punkterna har mer med personlig smak än fakta att göra.

    Jag kommer från Symbian och kan inte säga att jag saknar mycket, om än något, förutom sleep screen. Jag säger inte att symbian är dåligt på något vis, men de hoppade på touchtåget alldeles för sent. Symbian^3 var enligt mig det första Symbian som på riktigt kunde vara med och slåss, men då var det alldeles för sent. Symbian S60V5 var skrattretande dåligt med touch.

    EDIT:
    Tydligen skall detta vara en debunk på listan för den som är intresserad - http://mynokiablog.com/2012/05/10/windows-phone-myths-debunked-the-truth/

    Då mynokiablog sysslar med både Symbian och WP antar jag att de flesta svaren är ärliga och balanserade.
     
    Last edited: 12 maj 2012
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Dirk Diggler gillar detta.
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Haha, vilken jävla lista. Den killen måste ha svåra problem för att ens orka med att lista upp 101 jävla saker som han inte gillar med en telefon. Skrattretande :D

    Retards will be retards and haters gonna hate.
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja det kräver en viss form av hat/engagemang för att göra en sådan där lista.
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Plus att det ju märktes att människan både var dum, okunnig och allmänt bakom flötet. Det var ju typ fem av de 100 punkterna som faktiskt stämde.

    Läste av någon anledning igenom hela listan och alla svar. Rätt kul att se hur många "Not true" det stod :)
     
  15. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Windows säjer du? Jag kör med din gamla RAY och är helnöjd. Formatet korsat med trehundra fina dpi är utmärkt.

    Med RAY via tapatalk
     
  16. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Jämförelse mellan HTC One X & Nokia Lumia 900 (film)

    Pocketnow har gjort en mycket intressant jämförelse mellan HTC One X & Nokia Lumia 900. Man ser hur smidigt Metro-gränssnittet är jämfört med Sense.

    Länk till artikeln & YouTube.
     
    Stedad gillar detta.
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ray var faktiskt en av mina favorit-Androider. Rakt av. Hög DPI, liten, smidig och otroligt snygg. Den tog mig tillbaka till den tiden där telefoner inte var stora som hus och faktiskt gick att ha i ett par jeans utan att man tappar dem.

    Om inte min Lumia skulle haft en såpass liten skärm som den faktiskt har hade jag aldrig sålt min Ray!

    Varför jag inte gick vidare till Androids efterföljare var då de inte släpper något vettig nyhet (är en telefonbytare av hög grad) med liten skärm. Eller liten och liten. Mindre. Inte 4"+.

    Men jag är ingen poweruser. Jag använder inte telefonen på det sättet som en Android kan användas. Jag är mer av en normal, tråkig, användare. WP passar mig hittills bäst. Har använt iPhone, Android och WP under en rätt bra tid nu och för mina ändamål är WP helt klart vinnaren.

    Om jag räknar rätt så är det fyra stycken som fortfarande är aktiva här på forumet (mer eller mindre) med mina gamla telefoner :)

    Riktigt bra jämförelse! Äntligen en rejält obektiv film. Jag skriver under på precis alla punkter.
     
  18. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Pocketnow verkar nere: "Authorization Required

    This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required."
     
  19. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Verkar väldigt konstigt...

    Här har ni iaf länken direkt till Youtube
    http://www.youtube.com/watch?v=1cAsprVPIRc&feature=g-all-u
     
  20. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    En liten grej bara.. Apple har nyligen stämt google, motorola samt samsung för "studs" effekterna (bounce). Hur kan dem då vara i WP7 samt Windows 8? :P
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.