Connectings fanclub-tråd

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Dirk Diggler, 14 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Känns wp7 som en företagslur? Dvs jättebra kalender, mail, dokument, excel appar, men inga direkta spel, lek och anpassningsappar??

    Känner också att jag vill ha en lur som fungerar när jag behöver den, blev smått besviken när telefonen helt plötsligt ville ha 1 minut på sig för att ringa ett samtal..

    Men snart blir det en Gnexus, bara för att jag ändå har lite apputveckling jag vill spara.

    Den där launcher, är den scrollbar horisontellt, eller vertical?

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tack för rensningen. Tråden har nu åter igen fått en trevlig stämning :) (sjuka är att han som dampade loss mest inte ens var den den som störde tråden)

    Som sägs ovan är det inte en likadan multitasking som i Android. Mer som iPhone. Många appar hålls igång i bakgrunden (Endomondo, Spotify, Gtalk-appen, Wordfeud m.fl.) men då oftast för att kunna ta emot notifikationer eller göra något viktigt som att spela upp musik eller kolla GPS-koordinater.

    Detta både på gott och ont.

    Apropå Tapatalk! Det finns inte till WP7 :neutral: Finns däremot andra appar som funkar likadant. Board express t.ex.

    Hittills har jag inte saknat någon app. Jag använder dock inte så fruktansvärt många appar och det är ju ren fakta att WP ligger långt bakom Android och IOS i apputbud.

    Svårt att svara på frågan. Kan göra som såhär. Dessa är de appar jag laddat ner i efterhand:
    9gag.com
    Aftonbladet
    Blocket
    Boxfiles for dropbox
    Endomondo
    Facebook
    Handelsbanken
    Hangover helper
    IMDB
    Morse flashlight
    OctroTalk with voIP (för Gtalk, funkar strålande, går att skicka bilder!)
    Pano
    Photo studio
    Prisjakt
    Skydrive
    Spotify
    Tie mentor
    Timer
    TV Guide sverige
    Vädret
    Whip
    Wordfeud
    WP shortcut tiles
    Youtube pro

    EDIT: Ajusteja. Det var ju det jag skulle skriva. Appar finns, som du kanske ser, oftast till allt man kan behöva. Iaf vad jag behöver. Men det finns inte många. Däremot är alla jag hittills testat av hög kvalitet. Jag har bytt ut en app mot en annan och det var IM+ mot OctroTalk. IM+ lyssnade inte till gtalk i bakgrunden och det plingade till först när man öppnade appen. OT fixade biffen.
     
    Last edited: 14 mar 2012
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Det känns som en... vuxenlur! Jättebra kalender, SJUKT bra email, Office finns med och sådär. Spel finns ju en hel del av iom XBOX-blahablaha men inte alls så många som till kids-telefonen iPhone ;) Nä, skämt åsido, det är ungefär som du säger. Den skall användas som en telefon. Men det gör den inte dum. Facebook och andra liknande tjänster är GROVT integrerade i OS:et. Svårt att förklara men allt bara fungerar och finns alltid där man vill. Bilder, statusuppdateringar och så vidare.

    Det där med att det tar lång tid att svara eller ringa har nog alla här inne vart med om. Min Ray tog alltid 2-3 sekunder på sig att få fram en knapp att svara. Pinsamt som fan. Att ringa kunde fan ta upp mot 10 sekunder när telefonen var som segast. Här går det snorsnabbt alltid.

    Nu är inte Ray en bra telefon men ändå. Detta är ingen tråd där vi skall jämföra Android, WP7 och IOS på det sättet. Jag konstaterar bara mina upplevelser. Detta inte riktat mot dig men vill ändå understryka så att ALLA förstår det :)

    Launcher? Du menar själva startsidan liksom? Den är alltid i porträttläge. Appar går väldigt mycket oftast att vända på. SMS, mail och annat sånt skrivs med fördel i liggande läge på just Nokias telefon då skärmen är välvd.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Board Express verkar fungera strålande för tapatalk! Skriver ifrån telefonen nu. Ser dessutom mycket trevligare ut.

    Sent from my Lumia 800 using Board Express
     
  5. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Lovar dig Dirk Diggler att det kommer ta ett bra tag innan du tröttnar att pilla på luren, kör själv en HTC Radar och kan slänga ur den ur fickan bara för att kolla på hur bra det flyter på haha.
    Jag är sinnessjukt nöjd och om MS fortsätter så här så kommer jag fortsätta köpa Windows Phones.
    Min batteritid för några dagar sedan var: Urkopplad ur väggen 2 dagar och 7 timmar med 37% batteri kvar och då har jag haft WiFi på hela tiden, grymt nöjd!

    Läste på wpcentral.com att det skulle komma en uppdatering till Lumia 800 som skulle tredubbla batteritiden, för vissa har väll problem med den?
     
  6. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ser ut som ett väldigt trevligt OS. Skulle definitivt kunna tänka mig att testa det, endast tveksamt gällande apputbudet...
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    fan oxå nu vet jag inte hur jag ska göra. jag ska haka på tre.se fina deal på 3total och tänkte köpa en lur ocxh sälja av eftersom jag vill behålla min nexus men nu kliar det i lumia-tarmen oxå... :(
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo, vissa har problem där. Mitt batteri är inte påverkat men däremot drar OS:et i just Lumian lite för mycket batteri men endel har detta plus ett direkt fel på batteriet som gör att de knappt får ut 12 timmar av telefonen. Extremfallen, visst, men ändå. Fixen skall tydligen göra bland annat batteriet bättre på alla Lumia 800 :)

    Och jag känner igen mig i tittandet. När jag använt den så tittar jag seriöst på den så gott som varje gång tills den släcker skärmen själv. Sjukt märkligt...

    Jupp. Det är det enda som suger lite. Men å andra sidan så finns det oftast en app av varje genre appar. Vill du ha träningsappar kanske det finns 20 på Android och 5 på WP. Skillnaden är att alla 5 på WP är bra byggda. Samma siffra på Android kanske är 10. Inget verkligen scenario men det är den allmänna uppfattningen jag fått hittills. Inte lika många appar men de som väl finns är bra.

    Kör på en Lumia och sälj den om du inte gillar den? Om det nu skulle vara så att du gillar Lumian mer än din Nexus säljer du din Nexus. I vilket fall får du ett schysst abonnemang :)
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jag höll precis på att slänga datorn i väggen på grund av Zune. Förde man över ljudboken genom programmet fattade den inte ID3-taggarna.

    Som tur är hittade jag ett jävligt enkelt sätt att göra telefonen till en HD så man kan drag and droppa som vanligt! WIN!

    WPCentral has revealed an interesting hack on the desktop side which allows full access to the media libraries on on a Windows phone 7 device.

    The instructions are as follows:

    Open the registry editor on your PC by typing regedit in your Start menu
    go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB; search forZuneDriver
    Now you will modify three entries (note, if you have multiple WP7 phones, you have to do it for each one)

    Change ShowInShell from 0 to 1
    Change PortableDeviceNameSpaceExcludeFromShell from 1 to 0
    Change EnableLegacySupport from 0 to 1
    The device, and folders for music, video and images should now show up in explorer, and to enable modifying the files the Zune desktop software simply needs to be closed.

    Other files can also be placed there, but will not be accessible on the device, allowing the use at least of the smartphone as a USB drive.

    Via WPCentral.com
     
  10. Azylum

    Azylum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är också sugen på en Lumia 800. Ser så najs ut :) Får se om det blir en sån nästa gång jag ska köpa en ny telefon.
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Skärmen är lite av en breaker det är en hel tum mindre det är mycket! Köper nog en iPhone och säljer på blocket ist :) men samtidigt... Fan hur ska jag göra :)

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Tja! Det dröjer ett tag innan jag kollar kartorna mot varandra. Fick helt plötsligt 483902 saker göra anknutet till högskolan. Plugga plugga.

    Kan passa på att fråga om det är fler speciella saker du vill ha jämfört?
     
  13. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    jag kan säga att jag haft ca 13 olika telefoner under 3 år och kan påpeka att WP7 r fan den stabilaste telefonen man kan tänka sig :)

    har en Samsung Omnia 7 med WP7 och den fungera klockrent, samt så ha jag en galaxy s2 vilket är en sjukt rolig bra telefon med många buggar hahah (custom rom)

    WP7 använder nu min mor då hon tycker att den är så enkel att arbeta med. Man förstår allt mer på WP7 än på Android exempelvis. även om många tycker det ser exakt samma ut, men visar man upp den till en person som aldrig använt touch, kan jag lova att WP7 är såå mycket enklare för den personen
     
  14. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    SLUTA SÄG SÅHÄR!!! ;)

    nu måste jag ju fanimej köpa snart ;)
     
  15. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Undra hur lång tid det kommer ta innan Android får en launcher "inspirerad" av WP :)
     
  16. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det har funnits i över 1 år den heter launcher 7.
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

  18. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    äh jag skiter i vilket jag köper fan en idag... måste vidga vyerna lite ;)
     
  19. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så finns den, Launcher 7. Jag kör den på min Desire S sen igår kväll, mest för kul & omväxling men trots en viss torftighet så börjar jag trivas med den. Får se hur länge, snabb att arbeta med är den i alla fall men inget för widgetfreaks än om vissa går att använda. De enda jag använder normalt sett funkar i alla fall, Snowstorm & Hockeystats.

    Via Tapatalk.
     
  20. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Har kört launcher 7 någon dag nu, men och jag måste säga att allt är så mycket enklare med WP7-ifierad Androidlur. :D

    Tapatalk'd
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.