Fråga: CustomROM till Moto G gen3 ?

Diskussion i 'Moto G (1-5:e generationen)' startad av Kent-Allan, 26 jul 2016.

  1. Kent-Allan

    Kent-Allan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag blev nyligen tvungen att pensionera min Moto G 1:a pga nått knas med mic/högtalare, sjukt dålig volym och jag var tvungen att skrika i luren för att folk skulle höra mig när jag pratade i den....

    Såg då att det var rea på Moto G gen3 eftersom 4:an nyligen släppts, så valet föll på en sån.

    Min gamla 1:a fick ju för ett tag sedan "uppdatering" till 5.0.2 som resulterade i denna tråd här på forat:
    https://swedroid.se/forum/threads/jag-star-inte-ut-med-lollipop-skiten-laengre.121732/

    Jag rootade då o la in "CarbonROM" baserad på 4.4.4 och fick allt som jag ville ha det...

    Nu snurrar det Android 6.0 i min Gen3. Initialt var jag väldigt svårflörtad. Men efter att ha legat o pillat med inställningar ett par kvällar så började skiten funka som en gammal tjurgubbe vill ha den.....nästan....

    Det där jag störde mig på att volymknappen inte stängde av vibratorn har dom ju faktiskt fixat, nu funkar ju iaf det som normalt igen.

    Att allting ser ut som en överstimulerad 5-åring designat det med kladdkritor får jag helt enkelt bita ihop och leva med....

    Men där där JÄ*LA extra tomma låsskärmen som måste viftas bort innan man tillåts slå in sin kod för att låsa upp är ju fortfarande där!!!!!!!!!!!!!! AHHHHHHH!!!!!!!!!
    Nu vädjar jag till er som är insatta och intresserade, finns det verkligen inget sätt att slippa detta vansinne? Jag förstår att denna tomma skärm är till för att visa notifieringar och att många tydligen tycker att det är tufft, men jag vill inte har det så.

    För att förtydliga:
    När min telefon är låst så vill jag att det funkar på detta sätt.....
    Om jag får sms/mail/whatever så ska det plinga till och den lilla dioden ska börja blinka.
    När jag då trycker på powerknappen så ska skärmen tändas upp. Då ska där finnas, längst upp en rad där det visas en symbol vad som har hänt.
    Under den visas klockan.
    Under klockan finns siffrorna så jag kan slå in min kod för att låsa upp telefon.

    Det må låta löjligt, men detta extra viftande varje gång jag ska låsa upp telefon driver mig till vansinne. Det pirrar till i mig varje gång jag tvingas göra det, jag blir irriterad, jag blir förbannad. Det förstör totalupplevelsen nått fruktansvärt.

    Om det verkligen inte finns nått sätt att komma runt detta på officiell väg, finns det nån customROM baserad på Android 4.4.4 alt 6.0 eller senare till Moto G gen3 där man slipper detta??
     
  2. Kent-Allan

    Kent-Allan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Verkligen ingen annan som stör sig på detta? Googlar man så blir man ju överöst med träffar från varenda android-nörd-forum på nätet?

    Kollade en kollegas telefon på jobbet igår, han körde lollipop på nån nyare Samsung, där slapp han den extra tomma skärmen att vifta bort. Det han möts av är en skärm med klockan högst upp och siffrorna 0-9 under, så man kan slå in sin kod som en normal människa...... SÅ VA F**N ÄR PROBLEMET?!?!?!?!

    Vad ska jag göra/ändra för att få till det??

    För att förtydliga:
    När min telefon är låst så vill jag att det funkar på detta sätt.....
    Om jag får sms/mail/whatever så ska det plinga till och den lilla dioden ska börja blinka.
    När jag då trycker på powerknappen så ska skärmen tändas upp. Då ska där finnas, längst upp en rad där det visas en symbol vad som har hänt.
    Under den visas klockan.
    Under klockan finns siffrorna så jag kan slå in min kod för att låsa upp telefon.

    Ska jag installera nån launcher?? Vilken?
    Ska jag installera nån "lock screen app"?? Vilken?
    Ska jag installera nått annat? Vadå?
    Ska jag ändra nått annat? Vadå?

    *Edit, höll på att glömma. Stör mig även enormt på att telefon envisas med att tända upp skärmen när jag stoppar i laddkabeln på kvällen. Hur jag än letar så lyckas jag inte få den att sluta upp med det.
    I 4.4.4 fanns ett "do nothing" alternativ i nån meny som kontrollerade detta, men det har tydligen trollats bort av detta nya påfund....
     
    Last edited: 22 sept 2016