ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. fackamato

    fackamato Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Skall provas imorgon! Några nya funktioner utlovas så jag hoppas på lite skillnader från gamla Stable :) jag har ju inte ens provat nightly #181 som sägs ska ha lite nyheter i jämförelse med min gamla version?
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Varken trådlänk eller nedladdningslänk fungerar. Någon som kan slänga upp en mirror?
     
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Prova igen. Båda funkar för mig
     
  5. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Nix, löste sig ändå genom att högerklicka och "spara länk som".

    Hur flyter denna? Batteritid?
     
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tycker den flyter på bra. Nästan kanske lite bättre än 7.1 men jag har ju bara provat den idag. Batteritid vill jag inte uttala mig om då jag har använt telefonen mer än normalt idag med GPS o.s.v. så jag har laddat den med jämna mellanrum bara för att vara säker på att ha lite batteri kvar.

    Jag fick dock force close på Google Framework. Det stod något om com.android.gapps eller något. Wipade dalvik och cache och flashade om gapps och efter det har det bara funkat fint.
     
  7. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Okej. Meddela gärna när du har testat romen fullt ut med batteri o sånt, vore helgrymt :)
     
  8. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Absolut!
     
    bvb gillar detta.
  9. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Nu har jag testat den ett tag och jag måste säga att jag fortfarande tycker att flytet är bättre än på 7.1 Stable från oktober. Det kanske var bra på nightlies också men de har jag aldrig provat? Trevligt med nya övergångsanimationer och animationen som finns när man lägger telefonen på sidan. Det ska tilläggas att jag kör Glitch v13 dock utan att ha ändrat några inställningar.

    Jag har bara haft några problem:
    Force close på Google Framework, com.android.gapps tror jag det hette, och några andra appar direkt efter övergången till 7.2. Rensade dalvik, cache och flashade om gapps och sedan dess har jag inte haft det problemet. Jag tror dock inte att det var nödvändigt att flasha om gapps. Det var nog wipen av dalvik och cache som fixade det.

    Andra problemet fick jag idag. Det var att wifi slutade fungera. Av någon anledning gick inte wifi att slå på längre och gick man till wifi-inställningarna stod det bara "Error" under bocken där man slår på det. Recovery igen och flashade om Glitch och nu funkar wifi igen. Jag kan också tillägga att wifi slutade fungera på samma sätt förra veckan när jag var på 7.1. Troligen är det Glitch som kanske inte funkar som det ska.

    Titanium Backup hängde sig igår under uppstarten av appen. Ingenting hände och skärmen slocknade. När jag slog på den igen var alla färger väldigt konstiga, men jag tror inte heller att det här har något med romen att göra. Troligen blev det bara något fel med Titanium och färgerna berodde säkert på mina inställningar i Voodoo.

    Batteritiden verkar vara på samma sätt som på 7.1.

    I övrigt har jag inte haft några problem och tycker att romen är väldigt stabil och trevlig.
     
  10. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Tack för testet! Hur skulle du säga om batteritiden, har aldrig testat 7.1 så vet inte vad den ligger på. Hur länge håller den ungefär? Är det värt att flasha in den tycker du? :)
     
  11. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tycker att jag alltid har haft dålig batteritid oavsett rom. Jag brukar klara mig en dag med någon timmes musik, lite surfande och allmänt pill i Tasker/launchern/låsskärmen och laddar varje natt. Många andra tror jag dock har haft ganska bra batteritid med Cyanogen men jag ska inte uttala mig om det när jag inte är säker.

    CyanogenMod ska väl vara en enkel rom som inte består av annat än det som är nödvändigt för att saker och ting ska fungera. Om du gillar att ren och fin rom utan onödigt tjafs skulle jag rekommendera dig att prova den. Det är väl mer eller mindre vanilla med några extra funktioner så det är inget speciellt med den men jag gillar den i alla fall :)
     
  12. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Okej. Jo, ICS känns inte riktigt "där" än så jag vill testa någon bra GB-rom under tiden. Batteritid känns nästan mest prioriterat för mig.

    Har därför kollat på CM7 och Gamerz Rom. Ska nog testa denna i några dagar först och se. :)

    Tack för review :)
     
  13. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat 7.2 men jag upplever ICS-builderna som bättre än CM 7.1, utöver att jag en period hade problem med att Music inte funkade. Batteritiden har varit ungefär samma för mig.
     
  14. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hallå hallå, jag har aldrig lagt in rommar på min mobil nån gång förut, men nu är jag så jävla less på orginal eftersom den hänger sig heeela tiden typ. Så jag undrar, finns det en stabil ics cyanogenmod rom som alla grejer fungerar på?

    Annars finns det väl en gingerbread som allt fungerar på?

    då till den stora frågan.. jag har absolut ingen aning hur man gör!... är det nån som kan beskriva precis hur man gör? För jag har ingen aning vilken kernel man ska ha eller hur man ska lägga in allt osv.. har inte rootat heller.
    visst fungerar rommarna bra att ringa med osv, och är dom på svenska?

    Jag har suttit och läst lite olika guider på engelska men jag fattar i stort sett ingenting, skulle någon kunna skriva en guide på svenska för nybörjare, utan massa svåra ord, typ från hur man rootar till hur man lägger in cyanogenmod 7 eller vad det heter?
     
    Last edited: 24 mar 2012
  15. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Officiell CM 9-nightly finns att ladda ned via CyanogenMods hemsida!

    Edit: någon som vet om man ska göra något speciellt när man installerar (t.ex. två flashningar) eller är det bara som vanligt? Alltså wipe cache, dalvik, data och sedan flasha?
     
    Last edited: 30 mar 2012
  16. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hade redan CM 7.? och försökte flasha in senaste CM9 nightly. Det funkade först bra, men sen försökta jag flasha google apps, och nu boot-loopar fanskapet. Kommer inte in i recovery. Kommer däremot in i download mode. Tror nog att jag ska kunna lösa att flasha med Odin (får väl läsa nån guide...), Odin hittar telefonen o.s.v. Problemet är bara att jag inte vet vilka filer jag ska flasha. Tips nån? Finns det någon guide?
     
  17. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Är det den officiella nightlyn som kommer från get.cm? Eller är det Team Hacksungs? Tänkte bara om jag ska börja oroa mig? ;) jag kör officiella.

    Conny85 hjälpte mig några sidor bakåt i den här tråden när jag hade problem. Någonstans på sida 137 och framåt om jag minns rätt. Jag skriver på Tapatalk nu så det är lite jobbigt att kolla :) dock var jag på CM 7 (GB) när han hjälpte mig så jag vet inte om hans guide funkar från ICS också...
     
    soulseller gillar detta.
  18. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Gött! TAck som bara den, det löste problemet!
     
  19. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Tacka conny85 istället! :)
     
  20. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Länken till Google Apps är borta i första sidan, har någon en mirror?