ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ok, aa precis det var Teamhacksungs. Jag wipade innan jag flashade nightly och självklart även då jag flashade från stock. Glömde förresten säga att det först är när jag startar telefonen andra gången som den loopar. Den CWM-versionen jag flashar med startar om direkt efter flashingen av nightly, och därmed måste jag boota till recovery igen för att installera gapps. Det är först efter det som jag får bootloop. Kan det ha något att göra med gapps isåfall?
    Kör 20120422 även på gapps. Wipar också efter.

    Ska i alla fall följa ditt tips och flasha 20120416 först så får vi se hur det går. Återkommer strax.
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Du kan ju prova att bara starta om telefonen utan att flasha gapps och se hur det går. Om det funkar är det troligen gapps som är problemet. Är du säker på att du har rätt version av gapps? Senaste versionen finns här: http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Latest_Version/Google_Apps
     
    kallgren gillar detta.
  3. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Återigen samma sak.

    Flash till stock 2.3.3 via odin - Root - Wipe/factory reset - Wipe cache partition - Nightly 20120416 - Nightly 20120422 - gapps 20120422 - Wipe - Bootloop

    Något måste jag väl göra fel?

    Hmm, jag antog att det var 20120422 här: http://goo.im/gapps/ som länkas i XDA-tråden. Är det 0317 jag ska köra istället?
     
    Last edited: 23 apr 2012
  4. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Proceduren ser bra ut. Jag brukar wipa dalvik under advanced också men jag tror det wipas när man wipar cache ändå.

    Provade du att starta om utan gapps? Jag tror att det är de som gör att det inte funkar. Prova länken jag skickade. Det är ju Cyanogenmods hemsida så de är de gapps man ska använda.

    Edit: kollade på XDA-tråden. Det är ju den pawitp som äger den tråden och det är ju han som är huvudutvecklaren för Galaxy S på Cyanogenmod om jag har förstått det rätt. Därför borde ju de gapps han har länkat till men prova de som finns på wikin
     
    Last edited: 23 apr 2012
    kallgren gillar detta.
  5. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har testat med den du länkade med samma resultat. I.o.m att CWM startar om telefonen direkt efter flashning som jag skrev tidigare så vet jag att nightlyn fungerar utan gapps installerat, så det verkar ju onekligen vara det som ställer till problem. Fortsätter pröva mig fram med olika kombinationer.. :P

    EDIT: Lyckades nu efter många försök. Gjorde både factory reset, wipe cache samt dalvik cache både innan flashning av romen samt efter flashning av gapps (20120422). Gjorde även en vanlig reboot efter flashningen av romen om det nu spelade roll.

    Tycker det är lite konstigt om cache och dalvik wipe kan fixa en bootloop då det på XDA står att wipe är för att calendar sync ska funka :/

    Hursomhelst verkar allting bra nu, tack för din hjälp! :)
     
    Last edited: 23 apr 2012
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    När jag gick från CM7 till CM9 startade telefonen om sig själv några gånger under flashningen och sedan startade den själv när den var klar. När jag flashar in en ny nightly får jag själv välja reboot i recovery.

    Men istället för att flasha gapps när du återvänder till recovery kan du prova att wipa igen och flasha samma nightly en gång till. Starta upp telefonen, stäng av den och prova att flasha gapps igen. Wipa dalvik, cache och data igen. Starta och hoppas att det funkar :) Om det skiter sig igen kan du ju prova att gå från stock till CM7 och sedan vidare till CM9, varför nu det skulle funka. Men det är den vägen jag har gått varje gång när jag har gått från stock till CM9. Den CM7 jag har använt mig av är RC1, alltså ingen nightly.

    Edit: skönt att det kom igång :) det ska jävlas lite ibland också så man lär sig något :)
     
    Last edited: 23 apr 2012
  7. kallgren

    kallgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Japp, det är förvånansvärt vilka "små detaljer" som kan ställa till det. Jag är lite sån att jag vill veta exakt vad som är fel, därför gör jag ofta bara en justering för varje försök. :P
     
  8. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Min batteritid är bra. Vid lätt användande (samtal, sms, musik och surf) håller den över tre dygn.
     
  9. oddbot

    oddbot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Alltså vad fan... Nu har jag fått ett meddelande i statusfältet som inte går att ta bort som säger: "Low on space, phone storage space is getting low" trots att jag har 130 mb ledigt ram, 1,4 gb ledigt i telefonen, 1 gb ledigt på interna sd och 6 gb ledigt på externa :/. Vad fan beror detta på ?
     
  10. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1541942
     
    oddbot gillar detta.
  11. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Någon som vet hur jag ska göra för att Voodoo Sound automatiskt ska aktiveras när jag lyssnar på musik med hörlurarna inkopplade? Som det är nu måste jag starta musiken, öppna DSP Manager, avaktivera Bass Boost för att sedan aktivera det igen för att få det att funka
     
  12. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har du inte vooddoo control? För där kan du ställa in att det ska aktiveras när du ansluter lurar och även om volymen ska återställas.

    Sent from a random device using TpT2
     
  13. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Nej, Voodoo Control-appen funkar inte med Cyanogenmods kernel. Däremot har CM-teamet integrerat Voodoo i DSP Manager under namnet WM8994. Där finns inte inställningarna för att återställa volymen, men det har jag löst med Tasker. Problemet för mig är att Bass Boost inte funkar om jag inte först avaktiverar och sedan aktiverar det igen.

    Vilken kernel och rom kör du?
     
  14. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    CM9 med semaphore.

    Sent from a random device using TpT2
     
  15. Aleks

    Aleks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Får inte ner senaste gapps (120422) nedladdningstimern loopar bara, nån som har och kan hosta?
     
  16. Aleks

    Aleks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    edit: löste sig
     
  17. Aleks

    Aleks Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Argh! blir galen, hamnar i jävla bootloop hela tiden! testat med både 120416 samt senaste nightly!
     
  18. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    kallgren hade samma problem som du. Kolla ett par inlägg ovanför

    Edit: Vad är skillnaden på de gapps som finns på Cyanogenmods wiki från 20120317 och 120416 förresten?
     
  19. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Fått bootloop jag med, kommer inte in i cwm heller. Bara att flasha om något i downloadmode och börja om?
     
  20. noname

    noname Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ja om du inte kommer in i CWM så är det tyvärr nog det som gäller..