ROM: CyanogenMod 9 [ICS 4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 3 nov 2011.

  1. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Är det någon som kan rekomendera en Kernel?

    Har testat CM10 ett par dagar efter att kört CM9 i några månader.
    CM10 var grymt på sina ställen men för mig var det bättre flyt över lag med cm9 så gick tillbaka nu. Men efter att ha haft mycket bättre batteritid med cm10 och SiyahKernel så vill jag försöka få lika bra på CM9.

    Rekomendation?
     
  2. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag kör Siyahkernel. Funkar rätt bra för mig ;)

    //Felix
     
  3. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Okej, men kör du på 4.1.5? Jag såg inte att det stod ifall den funkar till cm9 så vågade inte flasha in den.
     
  4. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag kör på 4.1.5 funkar utmärkt :)

    //Felix
     
    pobin gillar detta.
  5. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Tack, då ska jag testa den!
     
  6. Uppenberg

    Uppenberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2011
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Finns det någon smsbug i cm9.1 stable? Jag fick missade minst 2 sms som aldrig dök upp fast de var skickade?

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jaha, då har frugans S2 brakat ihop.
    Det började med att telefonen tidigare idag plötsligt dog. Den svarade inte vid knapptryck och heller inte vid laddning. Tog ur och satte i batteriet och allt var frid och fröjd.
    Tills den bootade om av sig självt och "Encryption Unsuccessfull" dök upp. Den säger att telefonen måste fabriksåterställas för att kunna starta normalt igen och det finns en knapp för detta.

    Det vill jag ju dock inte göra, inte i första taget. Kombinera jobblur och privat så det finns en hel del därpå som vi vill försöka rädda.

    Jag har bootat upp i recovery och försökt göra en backup för att sedan kunna öppna den på nytt i hopp om att "EU" inte ska dyka upp igen, alternativt kunna plocka lite ur recoveryn vid ett senare tillfälle. Den backar upp allt tills den kommer till /data, där tar det tvärnit och den kan inte mounta det.
    Likaså när jag vill mounta telefonen som USB-lagring för att kunna rota runt lite och rädda det som räddas kan, den verkar inte kunna mounta då inget dyker upp på datorn.

    Så nu sitter jag lite handfallen här och hoppas ni har bättre tips och idéer. Jag har försökt googla runt lite men inte hittat någon direkt lösning. Det pratas om att utöka minnet med att göra extra partitioner men det känner jag mig lite för novis för att våga ge mig på.

    Ber om ursäkt för wall of text, och hoppas ni har lite förslag på hur jag ska gå tillväga.
    CWM v5.5.0.4 är det som ligger inne och CM9 är någon version från i somras som har varit stabil överlag.

    Edit:
    Sådär, några timmar senare och telefonen är hårdbrickad. Woho....!
     
    Last edited: 29 dec 2012